مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاح طرح های هفته دولت در  اردکان گفت:  سازمان تامین اجتماعی۳۲طرح  را در   ۱۶ استان  با  سرمایه‌ای بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می کند.

نوربخش گفت: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر با تحت پوشش قرار گرفتن ۴۱میلیون و ۹۰۰هزار نفر تقریبا نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده است که حدود ۶میلیون نفر از این جمعیت ، مستمری بگیران این سازمان هستند.

وی همچنین گفت: این سازمان همانند سازمان بازنشستگی به مستمری بگیران خود حقوق پرداخت  و هم مانند بیمه سلامت بیمه درمانی آن‌ها را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول گفت: سازمان تامین اجتماعی در ماه مرداد ۷۹۱۶ میلیارد تومان پرداخت کرده است که برابر با یک سال بودجه وزارت آموزش عالی است و  ۵۵۵۰میلیارد تومان بیمه مستمری که در یک ماه پرداخت شده است و اقتصاد مقاومتی در واقع همین کاری است که تامین اجتماعی انجام می دهد، کاری که بدون وابستگی به صنعت نفت است.

وی افزود: تنها شهرداری‌ها و تامین اجتماعی سازمان درآمد هزینه‌ای هستند،اما در سازمان تامین اجتماعی مستمری‌ها باید به موقع و سر وقت پرداخت شود سازمانی که با این قدرت فعالیت می کند، همه سازمان‌ها از جمله قوه قضائیه و مقننه باید با آن همکاری لازم را داشته باشد.

نوربخش گفت: کل بدهی این سازمان در سال ۱۳۸۰ دو هزار دویست میلیارد تومان بوده است در سال ۱۳۸۴ این مبلغ به ۴۱۰۰ میلیون تومان رسید و در سال ۱۳۹۲ به ۵۵۸۰۰ میلیارد تومان بدهی افزایش داشته است چرا که تعهداتی قرار داده شد که هیچ تعهد مالی نداشت.

نوربخش تاکید کرد: در حال حاضر که دشمن در جنگ اقتصادی بدنبال ضربه زدن به ملت ایران است ، سازمان تامین اجتماعی به علت وابسته نبودن به نفت در خاکریز اول قرار دارد.

 

انتهای پیام/ی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دولت در یزد

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار