جلال الدین موسوی امجد جوان 33 ساله ای است که در برعکس خوانی و برعکس نویسی مهارت خاصی دارد، میزان سرعت ومهارتش در برعکس خوانی به حدی است که می تواند یک سخنرانی دوساعته را در کوتاه ترین زمان ممکن برعکس کند.

جلال الدین موسوی امجد در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت:من این توانایی را دارم که اگر مثلا رئیس جمهور سخنرانی دو ساعته داشته باشد در زمان خیلی کوتاهی آن را برعکس کنم.

موسوی با بیان اینکه هیچ گونه آموزشی در برعکس خوانی کلمات و جملات ندیده است در خصوص روی آوردن به این هنر جالب گفت: از یازده سالگی در مدرسه محل تحصیل خود شروع به تمرین کردن برعکس خوانی کردم .

وی می گوید: ازسال 83 تاکنون در دهها برنامه تلویزیونی و رادیویی و دهها جشنواره وهمایش ملی، منطقه ایی و استانی برای اجرای هنر خود دعوت شدم.

جوانی ازکهگیلویه وبویراحمد که دربرعکس خوانی هنری عجیب دارد

 

 موسوی در خصوص واکنش مردم نسبت به این هنرش می گوید، برخی از مردم من را جلال برعکس خوان صدا می کنند و برخی هم معروف ترین بیکار کشور (باخنده) صدا می زنند.

وی در ادامه واکنش مردم به هنرش از بعضی از مردم هم خرده می گیرد که به جای تحسین ویا نقد این هنر جالبش او را تخریب می کنند.

او می گوید بعضی از مردم هم به من می گویند چرا بجای صرف این همه انرژی برای برعکس خوانی، سراغ مترجمی زبان های خارجی نرفتید

البته  موسوی در ادامه این بحث از کسانی که او را به ادامه این هنر ترغیب می کنند وبه او روحیه می دهند بی نهایت تشکر می کند.

جلال برعکس خوان  در پاسخ به این پرسش که آیا در طول برعکس خوانی جملات و متون ،   با جمله ای عجیبی مواجه شدی می گوید: بله جملات و شعر هایی عجیبی در کتاب ها دیدم ،یکی از این جملات که برام خیلی عجیب بود ،آیه قران کریم (کل فی فلک) که وقتی برعکسش کنیم باز می شود (کل فی فلک ) و جالب اینجاست که ترجمش می شود همه چیز در گردش و برعکس است.

 

موسوی در برعکس نویسی هم حرف برای گفتن دارد

 

برعکس خوانی تنها هنر سید جلا ل الدین موسوی نیست ، او در بر عکس نوشتن جملات در کمترین زمان ممکن هم حرف برای گفتن دارد.
  موسوی می تواند هر جمله و یا متن و یا سخنرانی اشخاص را همزمان و بدون خطا برعکس بنویسد.

 

جلال الدین موسوی:جوانی ازکهگیلویه وبویراحمد که دربرعکس خوانی وبرعکس نویسی جملات هنری عجیب دارد

 

هنر این جوان خوش ذوق به زودی درکتاب گینس ثبت می شود


 موسوی در تلاش است تا این هنر عجیب خود را در کتاب گینس ثبت کند.
وی با بیان اینکه تاکنون تلاش های زیادی برای تحقق این مهم انجام داده است گفت: تاکنون فقط یک نفر از هندوستان توانسته است که 70 کلمه را در یک دقیقه برعکس کند، اما من تاکنون بارها افزون بر 107 کلمه را در یک دقیقه برعکس خوانی کردم.

وی با تاکید بر اینکه برای تداوم وثبت هنرش درکتاب گینس نیاز به اسپانسر(حامی مالی) دارد گفت: در هرصورت به زودی هنرش را در کتاب گینیس ثبت می کند.

گزارش از ذوالفقار دیودل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.