معاون عمرانی استاندارقزوین گفت: بستر‌ها وزیر ساخت ها‌ی لازم برای اینکه قزوین پایلوت درمان الکترونیکی در کشور باشد، فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در کارگروه هوای پاک با بیان اینکه قزوین پایلوت درمان الکترونیکی خواهد شد گفت: با اجرای این طرح بسیاری از کار‌های کلینیکی و پاراکلینیکی از طریق الکترونیکی انجام و تا حد چشمگیری از بار ترافیکی استان کاسته می‌شود.

فرخ زاد افزود: شهر قزوین جزو ۸ شهر آلوده کشور نیست، اما آلودگی سطح شهر از ارتفاعات بالا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است و برای پیشگیری ازاین آلودگی نیاز به اهتمام و توجه بیشتر مسئولان است.

فرخ زاد گفت: از محل توافق اعتبارات منابع طبیعی مقرر شد ۳۵ میلیارد تومان به بحث آبخیز داری استان اختصاص یابد که این اعتبار تقریبا با اعتبارات تخصیص یافته ده سال گذشته برابری می‌کند.

معاون عمرانی استاندار حفظ و احیای باغات سنتی قزوین را یکی از اقدامات مهم برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت:. در کمیسیون ماده پنج مقرر شد برای حفظ باغات سنتی ۱۰۰ هکتار از اراضی بالای اتوبان جایگزین ۵۰۰ هکتار از باغات در معرض خطر شود.

فرخ زاد اضافه کرد: با این اقدام در واقع ۵۰۰ هکتار از دو هزار و ۵۰۰ هکتار باغات سنتی قزوین احیا خواهد شد.

وی افزود: همچنین طرح ساخت مدرسه سبز با رویکرد گسترش فرهنگ سازی در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست در استان آغاز شده است.

به گفته معاون عمرانی استاندار، تا کنون سه مدرسه به عنوان پایلوت مدرسه سبز انتخاب شده و مقرر شده است در مدارسی که از این به بعد ساخته می‌شوند تمام موضوعات زیست محیطی مانند استفاده از انرژی‌های نو، ایجاد فضای سبز و حتی رنگ آمیزی داخلی در آن‌ها لحاظ شود.

انتهای پیام/

کارگروه هوای پاک در قزوین

برچسب ها: استانداری ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار