رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد که عامل حمله به چهار نفر از اهالی روستا‌های رشتقون و عبدال آباد، حیوانی به نام سگ گرگ (گرگاس) بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سیاوش رضازاده رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان قزوین گفت: بررسی علائم و نشانه‌های ظاهری و ریخت شناسی حیوانی که به اهالی رشتقون و عبدل آباد شهرستان قزوین حمله کرده بود نشان می‌دهد که منحصرا مربوط به گرگ یا منحصرا مربوط به سگ نیست و علائمی از هر دو حیوان را به همراه دارد واین یعنی حیوان یاد شده ترکیبی از سگ و گرگ  یا گرگاس است.

وی افزود: به‌طورکلی در دنیا، گرگ‌سگ‌ها عامل بیشترین حمله به انسان محسوب می‌شوند و دلیلش هم این است که بعضی از آن‌ها به دلیل به ارث بردن خصوصیات ژنتیکی سگ‌ها، ترسی که گرگ از انسان دارد را در خود ندارند و، چون به دلیل داشتن خصوصیات ژنتیکی گرگ‌ها، بعضا از سگ درنده‌خوتر هستند به انسان حمله می‌کنند.

رضا زاده اضافه کرد: در برخی موارد نیز ممکن است حیوان به دلیل بروز بیماری (مانند هاری) درنده خو شود و به هر چیزی حمله کند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: نتایج دامپزشکی استان نشان می‌دهد گونه مورد اشاره هار بوده است.

وی، این شایعه را که محیط زیست گرگ‌ها را در طبیعت رها کرده است رد کرد و گفت: این باور که گرگ‌ها پلاک دار هستند هم غلط است و بطور کلی سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گرگ یا گرگاسی را در طبیعت رها نمی‌کند.

رضا زاده افزود: مردم می‌توانند با رعایت مواردی از قبیل دفع صحیح لاشه حیوانات خانگی تلف شده و پسماند‌های غذایی و خودداری از دورگه گیری گرگ و سگ، درکاهش خسارات به انسان‌ها و حفظ محیط زیست و کارکرد صحیح چرخه طبیعی سهیم باشند.

به گفته رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قزوین ، پنجم شهریور امسال  یک قلاده گرگاس به مردم روستا‌های رشتقون و عبدل آباد شهرستان قزوین حمله ور شد و ۴ نفر از آنان را مجروح کرد.

مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان تعداد مجروحان را شش نفر اعلام کرده بود که دو نفر از آنان از ناحیه صورت مجروح و چهار نفر دیگر سرپایی درمان شدند.
انتهای پیام/.

 

مشخص شدن عامل حمله به مردم روستهای رشتقون و عبدل آیاد قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار