رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: 20هزار راس دام سبک بین سنین 3 تا 12 ماه با همکاری بخش خصوصی علیه بیماری بروسلوز در شهرستان فهرج واکسینه می شوند.

واکسیناسیون 20 هزار راس گوسفند و بز در شهرستان فهرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت : بروسلوز از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است و باکتری ایجاد کننده این بیماری طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می سازد.

وی با بیان اینکه این بیماری بیشتر در فصول تابستان و بهار یعنی فصل زایش و شیردهی دام ها دیده می شود افزود:به منظور کنترل و پیشگیری از بروز این بیماری در جوامع انسانی و دامی ابتدا باید به شناسایی عوامل بیماریزا،سیر و نحوه انتشار آن ها در بین جمعیت دامی و در نهایت روش های پیشگیری از انتشار بیماری بپردازیم.

بماندشتی گفت :خودداری از مصرف شیر غیرپاستوریزه،پنیر و سایر لبنیات و گوشت های تائید نشده،استفاده از وسایل محافظتی بدن،دستکش،محافظ چشم،پیش بند و ... هنگام تماس با حیوانات یا گوشت و یا سایر محصولات و واکسیناسیون دام ها از جمله مواردی هستند که در پیشگیری از تب مالت موثر می باشند.

وی از دامداران خواست جهت انجام هر چه بهتر عملیات واکسیناسیون همکاری های لازم را با اکیپ های دامپزشکی در سطح روستاها داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار