رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: به منظور اجرای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی با منشاء پروتئین حیوانی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۲۰ مورد نمونه گیری از مراکز توزیع شیر خام انجام شده است.

۱۲۰ نمونه برداری از مراکز عرضه شیر خام شهربابکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: اجرای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی با منشاء پروتئین حیوانی با اقدامات بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید فرآورده‌های خام دامی شروع و تا سفره مردم ادامه دارد که از همین رو از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۲۰ مورد نمونه گیری از مراکز توزیع شیر خام انجام شده است.

وی افزود: تولید و عرضه شیر خام سالم وابسته به بهداشتی بودن اماکن دامی، شیوه‌های نوین پرورش، آموزش بهره برداری، فرهنگ سازی مصرف شیر خام سالم و ایمن سازی جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است

اسدی با بیان اینکه مراکز عرضه شیر خام باید مجهز به شیر سردکن باشند ادامه داد: تب مالت یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که به دلیل علائم گوناگونی که در انسان ایجاد می‌کند به بیماری هزار چهره مشهور است.

وی با اشاره به این موضوع که این بیماری در دام علائم خاصی ندارد، تصریح کرد: بیماری تب مالت در دام فقط از طریق خونگیری و انجام تست‌های تشخیصی و همچنین نمونه‌گیری از شیر خام و انجام آزمایش مربوطه قابل شناسایی است.

وی تاکید کرد: شیر خام را از مراکز مجاز تحت پوشش دامپزشکی خریداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این رابطه با شماره ۳۴۱۱۲۰۳۴ تماس گرفته تا با متخلفین طبق قانون برخورد می شود.

انتهای پیام/ح

نمونه برداری از مراکز عرضه شیرخام شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار