مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حدود ۴ هزار شکایت در ۵ ماه اخیر از طریق سامانه ۱۹۰ پیگیری شده است.

هر ایرانی؛ یک بازرس بهداشتی با کمک سامانه تلفنی ۱۹۰به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیامک شمس مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ثبت و پیگیری سه هزار و ۹۷۱ مورد شکایت در سامانه ۱۹۰، در پنج ماه نخست امسال خبر داد.

وی گفت: سامانه ۱۹۰ برای دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص تخلف بهداشت محیط شامل تخلفات بهداشت مواد غذایی، آب، هوا و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شمس افزود: شهروندان می‌توانند از هر جای فارس، بدون نیاز به پیش شماره و با تمامی اپراتور‌های تلفن همراه و ثابت، تنها با گرفتن شماره ۱۹۰ با سامانه تماس برقرار کرده و با راهنمایی منشی تلفن گویا با کارشناسان بهداشت محیط مستقر در ستاد وزارت بهداشت ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: شکایت یا گزارش دریافت شده در سریع‌ترین زمان ممکن به بازرس بهداشت محیط مکان مورد نظر ارسال می‌شود و کارشناس بهداشت محیط منطقه بر اساس گزارش دریافتی، به محل مراجعه و با انجام اقدامات قانونی لازم و اعلام گزارش به ستاد مرکز بهداشت، نتیجه از سوی کارشناس توزیع خبر در سامانه درج می‌شود.

شمس با اشاره به اینکه سامانه طوری طراحی شده است که تمامی اقدامات تا حاصل شدن نتیجه باید ثبت و پیگیری شود، اضافه کرد: شاکی با تماس مجدد با سامانه بهداشت ۱۹۰ و اعلام کد رهگیری از نتیجه اقدامات مطلع می‌شود.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه با اشاره به اینکه اطلاعات فرد شاکی محرمانه است، از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف بهداشتی مشاهده شده در حوزه بهداشت محیط را در تمامی ساعات شبانه روز به سامانه بهداشت ۱۹۰ اعلام کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار