کاپیتان صاحب نام تیم فوتبال السد ، پیروزی پر گل بر استقلال را گام مهمی برای صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018 دانست.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، هفته گذشته در چارچوب بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل السد قرار گرفت و تن به شکست 3-1 داد.

ژاوی هرناندس ستاره اسپانیایی تیم السد در گفت‌وگو با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره این بازی توضیحاتی ارائه کرد و  با اشاره به قدرت تیم های ایرانی ، گفت با این پیروزی گام مهمی برای صعود به مرحله نیمه نهایی برداشته اند.
ژاوی با ابراز رضایت از عملکرد تیم السد در ورزشگاه آزادی تاکید داشت که السد بسیار بهتر از میزبانش بود.
کاپیتان 38 ساله السد گفت: فکر می کنم که ما خوب کار کردیم، اما هنوز یک بازی دیگر باقی مانده است.این بازی می‌تواند 90 دقیقه باشد و حتی ممکن است به وقت‌های اضافه کشیده شود. ما نمی دانیم. در فوتبال هرگز نمی دانیم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

ژاوی در ادامه افزود:" حداقل ما کارمان را در تهران به خوبی انجام دادیم. عملکرد خیلی خوبی بود و فکر می کنم به خصوص در نیمه دوم بسیار بهتر از استقلال بودیم. همچنین در نیمه اول می‌توانستیم حداقل یک گل به ثمر برسانیم."

آنچه که اوضاع را برای ژاوی بهتر کرده بود،جو ورزشگاه آزادی بود.
ژاوی در این باره گفت:" جو فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه حاکم بود و باید بگویم یکی از بهترین جوهایی که تا کنون در دوران حرفه‌ای‌ام دیده ام. تمامی تماشاگران باورنکردنی بودند."
آزادی جای فوق‌العاده‌ای برای بازی کردن است. واقعاً از تجربه بازی در این ورزشگاه لذت بردم، این چیزی بود که واقعاً دوست داشتیم."

ژاوی که فصل گذشته به همراه السد در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان با شکست برابر استقلال نتوانست در مرحله گروهی حاضر شود،امسال برای اولین بار حضور در این رقابت ها را تجربه می کند.
قهرمان 13 دوره لیگ قطر بعد از سال 2011 که نهایتا موفق شد به عنوان قهرمانی دست یابد، هرگز به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا نرسیده است. اما ژاوی معتقد امسال آنها تیم خوبی دارند و آماده قهرمانی هستند.
او گفت: "ما اکنون تیم بسیار خوبی داریم. در این فصل بازیکنان خوبی مانند گابی، یونگ (وو یونگ) و تعدادی بازیکن قطری جذب کرده‌ایم."
"من فکر می کنم ما می توانیم با سایر تیم های آسیا برای کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رقابت کنیم."
ژاوی که 4 بار با بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده است، اگر با السد در آسیا به قهرمانی برسد، اولین بازیکنی خواهد شد که قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و اروپا را تجربه می‌کند.

گرچه ژاوی السد را بخت اصلی راهیابی به نیمه نهایی می داند،اما جانب احتیاط را نیز رها نمی کند.
او گفت: با توجه به نتیجه‌ خوبی که در تهران گرفتیم، فکر می‌کنم ما بخت اصلی صعود هستیم، اما همانطور که گفتم، ما هرگز نمی دانیم که در فوتبال چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: استقلال هم تیمی خوبی دارد و آنها قطعاً برای رقابت به اینجا خواهند آمد چون تیم‌های ایرانی واقعاً قدرتمند هستند."
اما فکر می کنم ما مطمئن هستیم. ما در حال پیشرفتیم به خصوص در این فصل. واقعاً پیش‌فصل خوبی داشتیم و رویاهای بزرگی در این  رقابت‌ها داریم.
ژاوی در پایان بار دیگر تاکید کرد: ما کارمان را در تهران به خوبی انجام دادیم و گام بلند رو به جلویی برداشتیم، اما (برای صعود) به یک بازی دیگر نیاز داریم."


بیشتر بخوانید: 

 


انتهای پیام/

ژاوی : تیم های ایرانی قدرتمند هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار