رئیس اداره امور آب مهاباد گفت : امسال 145 پرونده در خصوص چاههای غیرمجاز تشکیل و از این تعداد 55 حلقه چاه مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،رئیس اداره امور آب مهاباد در نشست مشورتی دهیاران گفت : امسال 145 پرونده در خصوص چاههای غیرمجاز تشکیل و از این تعداد 55 حلقه چاه مسدود شده است.

رضا جهینی با بیان اینکه سطح توسعه باغات این شهرستان به هیچ عنوان منطقی نیست افزود: با توجه به مشکل کم آبی استفاده بیش از حد و غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی در سطح این شهرستان در آینده نزدیک موجب خشک شدن باغها می شود.

وی اضافه کرد: یکهزار و 485 حلقه چاه مجاز در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 263 حلقه برای مصارف کشاورزی، 185 حلقه برای مصارف صنعت و خدمات و 37 حلقه چاه نیز برای مصرف آب آشامیدنی روستایی است.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان مهاباد با اشاره به کمبود منابع آب زیر زمینی در روستاهای این منطقه گفت: پنج هزار و 900 چاه غیر مجاز در این بخش شناسایی شده است که مسدودسازی آنها در دستور کار قرار دارد.

 سلیمان پاکزاد افزود: اولویت نخست در مسدود کردن چاههای غیرمجاز، چاههای حفر شده در محدوده‌ هایی است که در آن مناطق چاههای تأمین آب آشامیدنی و قنات های کشاورزی وجود دارد.

پاکزاد تصریح کرد: چاههای غیر مجاز حفر شده در کنار منابع آب آشامیدنی موجب شده است روستائیان با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه شوند و ادامه این روند با توجه با مشکل کم آبی خطرناک است.

انتهای پیام/ع

مسدود کرده چاه های غیر مجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.