نماینده مردم بوشهر گفت: چرا مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد که نقش بسیاری در فرهنگ‌سازی دارند عزل شده‌اند.

چرا مدیران روحانی از کانون فرهنگی مساجد عزل شدند؟به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در صحن علنی امروز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه در سوال خود خطاب به صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری شما به عنوان وزیر متولی فرهنگ و ارشاد در کشور وظیفه خطیری را بر عهده دارید و باید با جلوگیری از کج‌روی مسیر را برای تولیدات اثرگذار و جذاب هموار کنید.

نماینده مردم بوشهر تصریح کرد: فارغ از اینکه شما در مقام پاسخ به سوالات از نمایندگان باشید یا فارغ از اینکه در جایگاه استیضاح حاضر شوید و یا فارغ از پاسخگویی به هیئت دولت بنده شما را فردی متدین می‌دانم، اما در طول یک سال که سکان‌دار فرهنگ بودید چه اقدامات عملی برای ارتقا سطح فرهنگی کشور انجام داده‌اید؟

وی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی مساجد در کشور گفت: اساسا کانون‌ها در سال ۷۱ با هدف جلوگیری از تهاجم فرهنگ و ارتقا سطح فرهنگ احداث شد، احیای نقش واقعی فرهنگی، تربیت و رشد نیرو‌های انقلابی، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهر‌ها و روستا‌ها از اهداف مهم این کانون‌ها است.

خدری بیان کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد مردمی‌ترین پایگاه‌ها هستند، اما چرا مدیران روحانی این کانون‌ها عزل شده‌اند؟ بنده در بحث عزل مدیران روحانی به صورت جزئی وارد نمی‌شوم، اما در استان‌هایی مانند البرز، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و ... این اقدام صورت گرفته است.

نماینده مردم بوشهر گفت: مدیران روحانی کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند ارتباط خوبی با امام جماعت داشته باشند و موجب ارتقا سطح فرهنگ شوند، اما چرا این مدیران عزل شده‌اند؟

وی اظهار کرد: بنده برای حفظ شان و حرمت مجلس به صورت جزئی وارد این موضوع نمی‌شوم، اما رویکرد مجموعه تحت امر شما نسبت به روحانیت درست نیست و رویکردی روحانیت‌زدا دارند البته بنده این موضوع به طور خاص به شما گفته‌ام.

خدری با اشاره به بحث کتابخانه‌ها هم گفت: بر اساس قانون شهرداری‌ها مکلفند که هر ساله حداقل ۵ درصد از درآمد‌های خود را به منظور اداره کتابخانه‌ها در اختیار انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر قرار دهند.

نماینده مردم بوشهر افزود: سوال اینجا است که چرا در سال‌های ۹۵ و ۹۶ متاسفانه یک حساب متمرکز در تهران باز شد و این درآمد‌ها به آن واریز شد و این موضوع خلاف قانون و انصاف است که پول مناطق محروم به تهران آمده و مشخص نباشد کجا هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: اگر آن‌ها خلافی هم کرده اند وزیر ارشاد باید گزارش آن را به نهاد‌های نظارتی ارائه می‌کرد، زیرا شهرداری‌ها مکلفند مطابق قانون بودجه در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار