درسفر هیئت تجاری -اقتصادی مالزیایی به مشهد بر گسترش تبادل کالا‌های اقتصادی با نشان حلال بین دوکشور موافقت شد.

تبادل کالا‌های حلالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ یک هیئت تجاری و اقتصادی بیش از ۱۰ نفر از کشور مالزی و نماینده‌ی آ. سه آن طی سفر به مشهد از فروشگاه شهر ما مشهد بازدید کردند که در این سفر رئیس انجمن صنایع کوچک و بزرگ مالزی بر روابط دوستانه ایران و مالزی تاکید کرد و این سفر را گامی برای همکاری اقتصادی با ایران دانست.

وی در خصوص اهداف تبادل تجاری با مشهد افزود: شهر مشهد با توجه به پذیرش بالای گردشگران از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و حضور گردشگران مسلمان در این شهر بازار بسیار خوبی را برای تبادل اقتصادی کالا‌های حلال به وجود آورده است.

رئیس صنایع کوچک و بزرگ مالزی در رابطه با فروشگاه شهرما شعبه فلسطین مشهد بیان کرد: فروشگاه شهرما شعبه فلسطین از استاندار‌های خوبی برخوردار است و وجود کالا‌های متنوع و باکیفیت فرصت‌های بسیار خوبی را برای همکاری اقتصادی بین ایران و مالزی فراهم کرده است.

در ادامه این بازدید نشست تجاری، اقتصادی بین هیات تجاری، اقتصادی مالزیایی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با هدف بررسی مسائل تجاری برگزار و تبادل نظر شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در این نشست در زمینه کالا‌های حلال گفت: مشهد یکی از قطب‌های صنایع کشور است، در این شهر ۲۸ فروشگاه با برند شهر ما در حال فعالیت است که با توجه به پتانسیل‌های بالای شهر مشهد باید هایپرمارکت‌های بزرگتری در مشهد راه اندازی شود.

بهروز کیانی افزود: با توجه به مسلمان بودن دو کشور ایران و مالزی امیدواریم که در آینده بتوانیم کالا‌ها و مواد غذایی حلال مالزی را تامین کنیم و تبادل اقتصادی بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

در این نشست یکی از اعضای هئیت تجاری اقتصادی مالزی که در زمینه غذا‌های حلال فعالیت دارد ضمن تاکید بر اینکه ایران، با توجه به جمعیت مسلمان فضای زیادی برای غذا‌های حلال دارد افزود: ایران می‌تواند هدف غذا‌های حلال برای کشور‌های مسلمان باشد، بازار ایران برای مالزی شرایط ویژه‌ای دارد، و این کشور می‌تواند با تخفیف ویژه‌ای از بازار‌های مالزی استفاده کند.

وی در خصوص همکاری با ایران بیان کرد: باید تفاوت‌ها ومزیت‌های غذا حلال نسبت به سایر بازار‌ها بررسی شده و تقاضای غذا‌های حلال به خوبی درک شود و دو کشور برای پیشبرد اهداف اقتصادی خود باید وارد مذاکره شوند.

عضو هیئت اقتصادی مالزی در رابطه با بازار‌های شهر ما در مشهد گفت: ما می‌توانیم محصولات غذایی مالزی را در این فروشگاه‌ها به فروش بگذاریم و علاقمندیم تا فروشگاه‌های شهر ما را در نمایشگاه غذا‌های حلال مالزی در معرض بازدید کنندگان قرار دهیم و در این زمینه همکاری کنیم.

گفتنی است؛ نشان حلال نوعی نشان کیفیت است که بر اساس استاندار‌ها و قوائد شرعی کشور‌های اسلامی تعیین شده و در سال‌های گذشته رونق زیادی گرفته است.
در چند سال اخیر بسیاری از صنایع غذایی بزرگ و برند‌های مطرح در سراسر جهان به تولید کالا‌های حلال روی آورده اند.

انتهای پیام// ف. ح
 
همکاری برای برگزاری  نمایشگاه غذا‌های حلال مالزی از فروشگاه شهرما
برچسب ها: شهرداری ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار