مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: بیش از 130 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای مرحله اول طرح های آبخیزداری استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه اجرای این طرح ها در سه مرحله انجام می شود  افزود: اجرای مرحله اول به طور رسمی در شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر و پارس‌آباد آغاز شده و در10 روز آینده طرح های آبخیزداری دیگر شهرستان های استان شروع می شود.

وی اظهار داشت: عملیات سازه‌ای در این شهرستان‌ها در مجموع با 40 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق توسعه ملی تکمیل خواهد شد.

هدایت بیان کرد: برای اجرای طرح های آبخیزداری در مرحله اول 10 میلیارد ریال از اعتبارات استانی اختصاص یافته و 10میلیارد ریال نیز سازمان جنگل ها در مرحله دوم اختصاص می دهد و در صورت تحقق آن هزینه عملیات بیومکانیکی و تثبیت مالکیت تامین می شود .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:سیلاب ها در سال های اخیر خسارت بیشتری را به زراعت و مراتع استان وارد کرده و این سیلاب ها با با اجرای طرح های ابخیزداری قابل پیشگیری است.

هدایت افزود: بارش های اخیر و جاری شدن آب های سطحی و سیلاب در برخی از مناطق استان خسارتی را بدنبال داشت ولی در جاهایی که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری طرح های مهار سیل و رسوب و افزایش نفوذپذیری آبها در قالب بندهای گابیونی و سنگی ملاتی اجرا کرده روستاها و مزارع در امان ماندند.

وی گفت: کنترل سیل ، جلوگیری از فرسایش خاک ، مهار آب های روان ، تغذیه آب های زیرزمینی و استحصال آب از مهم ترین ویژگی های اجرای بندهای آبخیزداری در منطقه است .
انتهای پیام/ع

اجرای طرح های آبخیزداری در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.