معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: نشاط و شادابی از مهمترین نیازهای بشر است و از این رو یکی از رسالت های دستگاه های فرهنگی باید در راستای تقویت نشاط جمعی و فردی خانواده ها باشد.

دورهمی های خانوادگی  را تقویت کنیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حشمت الله رضایی  معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: : باید تلاش کنیم تا برنامه های عمومی و اجتماعی را به سمت فضاهای عمومی و بوستان ها سوق دهیم تا خانواده های بیشتری بتوانند از این برنامه های شاد استفاده کنند و در نتیجه تلاش کنیم نشاط جمعی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از آئین های قدیم ایرانیان و بخصوص مردم مناطق غرب کشور و قصرشیرین ، دورهمی های شبانه که در اصطلاح عامیانه 'شونشینی' گفته می شود بوده که شب گذشته شهروندان با جمع شدن در سرسرای غدیر ، این آئین را دوباره زنده کردند.

 وی بیان کرد:در آئین شونشینی دوشنبه شب مرزنشینیان متشکل از مسئولان، هنرمندان و مردم هنردوست قصرشیرین به اجرای موسیقی ، شعرخوانی و غزل سرایی پرداختند که با استقبال قشرهای مختلف مردم همراه بود..

رضایی افزود: اکنون بستر و فضای برگزاری برنامه ها در محل بوستان شاهد قصرشیرین به همت شهرداری فراهم شده است که متولیان فرهنگی می توانند از این فضا در راستای برپایی برنامه های شاد برای خانواده ها و احیای شونشینی ها و دورهمی ها استفاده کنند.

انتهای  پیام/ز

شب نشینی های مرزی در قصر شیرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.