رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ عنوان به دنبال حل مشکلات بزرگی همچون میزبانی ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا نیست.

سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همانطور که می دانید مهلت ارسال مدارک باشگاه های برای صدور مجوز حرفه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها تا 9 شهریور 1397 بوده اما ما به دلیل آنکه تیم های استقلال و پرسپولیس برای تکمیل مدارک به زمان بیشتری نیاز داشتند تلاش کردیم تا زمان ارسال مدارک را برای این 2 باشگاه افزایش دهیم.

مهدی ادامه داد: ما به تمامی تعهداتمان نسبت به دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر ارسال مدارک پایبند هستیم و به همین دلیل تمامی  مدارک باشگاه ها در ارتباط با نداشتن بدهی و اثبات مدارک باید تا پیش از 9 شهریور ماه آماده شده باشد و گفتنی است تمامی مدارک مربوط به تاریخ پس از زمان تعیین شده از سوی AFC  قابل قبول نیست. باشگاه ها باید در این فرصت کسب شده که کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما داده است، کارهایی از جمله ترجمه، دسته بندی و ارسال مدارک را انجام دهند و دیگر تنظیم و تهیه و صدور اسناد جایز برای هیچ باشگاهی جایز نیست.

او در ارتباط با تمدید احتمالی زمان ارسال مدارک مجوز حرفه ای باشگاه ها ادامه داد: بعید می دانم زمان ارسال مدارک از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تمدید شود و در صورتی که این امر صورت پذیرد، تنها باشگاه ها مجاز به ارسال مدارک هستند.

مهدی در ارتباط با قانون 2 +2 برای صعود تیم های لیگ برتر کشورمان به لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: ما توانستیم با کمک و همکاری دیگر مسئولان پروژه ای برای بهتر شدن وضعیت باشگاه ها و تیم های ورزشی انجام دهیم تا توسعه و استاندارد سازی به بهترین وجه ممکن صورت پذیرد. توسعه زیرساخت های باشگاه ها امر بسیار سختی است و با توجه به شرایط اقتصادی باشگاها در حال حاضر کار سختی را باید انجام دهیم.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ادامه داد: بسیار خوشحال هستیم زیرا اتفاقات خوبی در فوتبال کشورمان رخ داد است. برای مثال استادیوم سامان و امام رضا (ع) به جمع میزبانان مسابقات فوتبال کشورمان اضافه شده و استادیوم فولاد نیز به احتمال فراوان امسال تکمیل شده و به جمع میزبان های برگزاری مسابقات فوتبال کشورمان اضافه خواهد شد. درخواست می کنیم تا سرمایه گذاران و شرکت ها به ما کمک کنند تا روند رو به رشد ما در پیشرفت فوتبال کشورمان ادامه داشته باشد.

سهیل مهدی اظهار کرد: در ارتباط با سهمیه تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز باید صبر پیشه کنیم تا خبر رسمی آن از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود .با توجه به عملکرد تیم های استقلال و پرسپولیس تهران توانسته ایم در میان تیم های آسیایی رتبه ششم را کسب کنیم و در صورت حذف اسامی تیم های غرب آسیا در بین 3 لیگ برتر قرار خواهیم گرفت. سهمیه 2+2 برای کشورمان خوب است و ما تلاش می کنیم تا بتوانیم سهمیه 1+3 را برای حضور تیم های لیگ برتری کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2019 را کسب کنیم. امسال پس از مدت ها تیم هایی از کشورهایی مانند عراق به لیگ قهرمانان آسیا اضافه شده است و کشورهایی نیز از منطقه غرب آسیا درخواست هایی مبنی بر حضور در لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرده اند. ما باید توجه داشته باشیم هر چه کشورهای بیشتری خواستار حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشند تعداد سهمیه ها در میان سایر کشورها کمتر خواهد شد. اگر سهمیه 2+2 برای تیم های لیگ برتری کشورمان باقی بماند برای ما افتخار است زیرا 4 تیم از کشور ایران درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند.

یکسان سازی لیگ برتر و لیگ یک را در دستور کارمان قرار داده ایم

او گفت: ما به دنبال آن هستیم تا وضعیت لیگ یک کشورمان به لیگ برتر نزدیک شده و سطح کیفی آن از لحاظ زیر ساخت و کیفیت فنی به مسابقات و شرایط  لیگ برتر نزدیک تر از همیشه شود .اگر چنین اتفاقی رخ دهد ، سبب ارتقا لیگ برتر کشور و در ادامه تیم ملی فوتبال کشورمان خواهد شد.

لیگ قهرمانان آسیا هماهنگ با لیگ های شرق آسیا است

سهیل مهدی در ارتباط تفاوت در حضور تعداد نمایندگان بین لیگ های های غرب و شرق آسیا گفت: ما می توانیم تنها تعداد 1+3 نماینده در لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشیم. ما تنها به دنبال موفقیت نمایندگانمان در این مسابقات می توانیم وضعیت بهتری نسبت به زمان حال در این لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. متاسفانه باید بگویم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بیشتر با لیگ های شرقی این قاره هماهنگ است و تیم های ایرانی زمانی که دیدار های لیگ برتر فوتبال  به پایان می رسد و در بهبوهه تمرینات بدن سازی ، نقل و انتقالات بازیکنان قرار می گیرند و  به شدت تضعیف می شوند، در چنین حالتی دیدار های لیگ قهرمانان آسیا برایشان آغاز می شود.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ادامه داد: امیدوارم تمامی باشگاه ها انگیزه های خود را برای 2 یا 3 سال قرار دهند و دیگر از برنامه ریزی های یکساله برای باشگاه هایشان استفاده نکنند، به دنبال این برنامه ریزی های می توانند خود را در لیگ قهرمانان آسیا تثبیت کرده و تنها رقابتشان در مرحله های بالاتر مسابقات مقابل تیم های پولداری که یک بازیکنشان به اندازه تیم های ما قیمت دارد،رو به رو خواهند شد.

AFC با کسی شوخی ندارد

مهدی در ارتباط با رای صادر شده از سوی کنفدارسیون فوتبال آسیا گفت: کنفدارسیون فوتبال آسیا با هیچ کسی شوخی ندارد و تمامی صحبت ها برای قانون حضور 2+2 تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا کارشناسی نبوده است. ارتقا این سهمیه تنها با حضور مثبت تیم های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا است زیرا 70 امتیازی که از سوی تیم ملی فوتبال ایران به ما داده می شد در حال کمرنگ تر شدن است و به دنبال آنAFC بیشتر به دنبال حضور موثر تیم ها در مسابقات است. ما نمی دانیم آخر فصل چه تیمی قهرمان می شود و سهیمه لیگ قهرمانان آسیا را کسب می کند، پس تمامی تیم ها تلاش کنند تا خود را برای حضور احتمالی در لیگ قهرمانان اسیا اماده کنند تا در صورت صعود مشکلی برایشان پیش نیاید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال حل و فصل مشکل میزبانی کشورمان مقابل تیم های عربستانی نیست

او در ارتباط با مشکلات میزبانی مقابل تیم های عربستان سعودی گفت: فدراسیون فوتبال کشورمان مدت ها است که تلاش بسیاری برای حل مشکل میزبانی تیم های عربستانی در لیک قهرمانان آسیا را انجام می دهد ولی کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ عنوان به دنبال آن نیست که مشکلات بزرگی همچون میزبانی ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را برطرف کند.

اینفانتینیو نظر مثبتی نسبت به فوتبال ایران داشت

مهدی در ارتباط با حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در کشورمان گفت: با توجه به آن چه ما از جلسات اینفانتینو با تاج ، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان می دانیم ، نظر بسیار مثبتی در ارتباط با فوتبال ایران از خود بروز داده است. بارها شنیده ایم که رای اینفانتینو در بسیاری از جلسات به نفع فوتبال ایران بوده است.


بیشتر بخوانید:

بدهی مالی، مانع اصلی گرفتن مجوز حرفه‌ای در فوتبال است

تیم ملی فوتبال ۱۸ شهریور به تاشکند می‌رود/ ساعت دیدار ایران و ازبکستان مشخص شد

باشگاه‌های ایران برای ارائه مدارک شان ۵ روز فرصت دارند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار