مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از یک ماه گذشته کمیته ویژه تشدید برخورد با اختفا و احتکار به‌ریاست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن‌عباس، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان داشت: با همکاری دستگاه‌های امنیتی و براساس دریافت گزارش‌های مردمی واصله انبارهایی شناسایی، کشف و ضبط شده و پرونده آن ها در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.

وی افزود: از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت رصد شود که چه کالاهایی مربوط به چه شخصی و در کدام انبار است و میزان ورود و خروج آن را باید بتوان آن‌لاین رصد کرد؛ قاعدتاً هرکسی که از این تاریخ، انبار آن به‌عنوان احتکار گرفته می‌شود مبنای آن سامانه جامع انبارها است.

بن‌عباس عنوان کرد: بدون شک، اگر شخص موجودی انبار خود را اعلام نکرده کالای آن به‌عنوان احتکار ضبط و به مراجع رسیدگی یا تعزیرات حکومتی داده می‌شود و در نهایت به عرضه کالا با قیمت مصوب در سطح بازار رأی خواهند داد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: کالاهایی که در سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت باید ثبت شوند، دسته‌بندی هستند و وزارت لیستی با 13 بند به‌عنوان اولویت‌دار معرفی کرده که الزاماً باید انبارهای خود را معرفی کنند؛ از جمله این کالاها لوازم خانگی، کالای اساسی مثل برنج، شکر و کالای مصرفی مثل روغن، گوشت است.

وی بیان داشت: بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت برای انبارهای کشف‌شده پرونده تشکیل می‌دهند و برای رسیدگی به تعزیرات داده می‌شود و وظیفه معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، نظارت است.

انتهای پیام/م

مبارزه با احتکار در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.