آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه حائز شرایط دریافت گواهینامه ایزو 17025 معرفی و اعلام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه   با تأکید بر اینکه اخذ استاندارد ایزو 17025 توسط آزمایشگاه مرکزی شرکت موجب اطمینان از صحت پایش کنترل کیفی آب است، گفت: این استاندارد شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون باید آن ها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که یک سیستم کیفیت مطلوب را به کار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر می باشند.

 تخت شاهی افزود: ممیزی نهایی (صدور) گواهینامه «سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه» شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مطابق با الزامات استاندارد ISO 17025 صورت گرفت و درخاتمه آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه حائز شرایط دریافت گواهینامه ایزو 17025 معرفی و اعلام شد.

 وی ادامه داد: سه نفر از ممیزین استانهای؛ تهران(خانم فرهادپور از شرکت مهندسی آبفای کشور، ممیز بخش مدیریتی)، اهواز(خانم مظفری، ممیز بخش شیمی) و خراسان رضوی(آقای برغمدی، سرممیز و ممیز بخش میکروبی) ب بعد از اعلام تعدادی از یافته های حاصله در طول فرآیند ممیزی و اعلام قابل اطمینان بودن نتایج آزمون های انجام گرفته در واحد آزمایشگاه توسط این تیم، آزمایشگاه مرکزی شرکت آبفای استان شایسته دریافت این گواهینامه تشخیص داده شد.

 علیرضا تخت شاهی افزود: استاندارد بین‌المللی ایزو17025 شامل كلیه الزاماتی است كه آزمایشگاه‌ها باید آنها را انجام دهند تا بتوانند اثبات كنند كه یك سیستم كیفیت لازم را به كار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر می‌باشند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزایش اطمینان از صحت نتایج ارائه شده در اجرای آزمایشات، استاندارد نمودن روش های اجرایی و مدیریتی آزمایشگاه ها، امکان پذیرش آزمایشگاه شرکت به عنوان آزمایشگاه مرجع از سوی مؤسسات استاندارد و کسب اطمینان از کالیبراسیون مستمر تجهیزات آزمایشگاهی و ارتقاء سطح مشتری مداری را از اهم مزایای اخذ استاندارد 17025 ISO عنوان نمود.

 تخت شاهی بیان کرد: چشم انداز تعریف شده برای شرکت در بخش آزمایشگاه و کنترل کیفیت و سلامت و بهداشت آب شرب، این است که آزمایشگاه مرکزی شرکت به عنوان آزمایشگاه مرجع منطقه ای و در بلند مدت به عنوان آزمایشگاه مرجع کشور شناخته شود.

انتهای پیام/ز

اخذ استاندارد ایزو 17025 توسط آزمایشگاه مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.