رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاه های افغانستان گفت: بندر و منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در توسعه و ترانزیت کالاهای افغانستان دارند و می توانند این کشور را به آب های آزاد متصل کنند.

چابهار نقش مهمی در توسعه و ترانزیت کالاهای افغانستان داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، داود سلطان زوی مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاه های افغانستان  در جمع مدیران منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار برای کشور افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مکانی حیاتی برای این کشور در زمینه تجارت، ترانزیت و صادرات کالاست.

وی افزود: برای توسعه بازارهای اقتصادی افغانستان نیاز است تا روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با ایران گسترش پیدا کند.

مشاور رئیس جمهور افغانستان، آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی، تجاری، ترانزیتی، آشنایی با کارکرد منطقه آزاد، نحوه مدیریت، ساختار و تسهیلات قانونی، دیدار نزدیک با مسئولان و مدیران محلی این منطقه را از اهداف سفر به چابهارعنوان کرد.
وی تصریح کرد: همکاری تجاری و اقتصادی افغانستان با ایران به نفع منطقه است و باید روابط و دیدارها بیشتر شود.

سلطان زوی ادامه داد: بزودی صادرات معادن بویژه سنگ های قیمتی و محصولات کشاورزی افغانستان از طریق چابهار به کشورهای دنیا انجام خواهد شود.

رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاههای افغانستان تصریح کرد: اقدمات خوبی برای توسعه روابط و فعالیت های اقتصادی آغاز کرده ایم و با همکاری ایران خیلی از کارها را پیش خواهیم برد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: چابهار با موقعیت راهبردی و متصل به آبهای آزاد بهترین نقطه برای فعالیت اقتصادی افغانستان است.

عبدالرحیم کردی افزود: ایران و افغانستان از طریق منطقه آزاد چابهار و منطقه آزاد سیستان با هم می توانند فعالیت تجاری را دوچندان کنند.

انتهای پیام/ب

صحبت های مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاه های افغانستان در  چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار