مدیرکل زندان‌های کردستان از اعطای بیش از ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زندان‌های کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسحاق ابراهیمی اشتغال را مهمترین دغدغه‌ی بسیاری از زندانیان پس از آزادی از زندان دانست و گفت: این موضوع هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تبعات ناشی از حبس را برجامعه، خانواده و فرد کاهش خواهد داد.

وی افزود: زندانیان در مدت زمانی که در زندان تحمل حبس می‌نمایند با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره‌کل فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و ... شرایط مساعد برای حضورشان در دوره‌های حرفه‌آموزی فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: زندانیان در طول دوران حبس می‌توانند با توجه به علاقه و استعداد خود، در هر یک از رشته‌هایی که بر اساس نیاز بازار تدوین شده است، شرکت نمایند.

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به اینکه مددجویان زندان‌های استان در حال حاضر در بیش از ۵۸ رشته فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی مشغول به کسب مهارت هستند، بیان کرد: این مددجویان پس از شرکت در دوره‌های حرفه‌آموزی و کسب مهارت، در آزمون‌هایی که توسط کارشناسان اداره فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود شرکت کنند.
ابراهیمی گفت: در صورت موفقیت مددجویان در آزمون فنی و حرفه‌ای، گواهینامه مهارت دریافت خواهند کرد که می‌توانند از مزایای آن پس از آزادی از زندان بهره‌مند شوند.
وی تعداد مددجویانی را که تا پایان مردادماه سال ۹۷ موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند را بیش از ۸۲۰ نفر اعلام و بیان کرد: در سال‌جاری نیز همچون سنوات گذشته و با همکاری دستگاه‌های ذیربط، مددجویان زندان‌های استان در دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی شرکت کردند و موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند.
وی با اعلام اینکه از مرداد ماه سال ۹۵ تاکنون تعداد ۱۸۱ نفر از مددجویان زندان‌های استان موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی شده‌اند، اظهار داشت: مرکز امور اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های کردستان که متولی اعطای تسهیلات اشتغالزایی به زندانیان آزاد شده است با همکاری بانک‌های عامل از جمله بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید، به آن دسته از مددجویانی که حائز شرایط لازم بوده‌اند، مبلغی بیش از ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی اعطا کرده است.
وی اضافه کرد: این مبلغ در مقاسیه با سنوات گذشته حدود ۵۰۰ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/م

اعطای گواهینامه به ۸۲۰ مددجوی کردستانی

برچسب ها: اشتغال ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.