فرماندار کهگیلویه گفت: 50درصد از باغ‌های شهرستان کهگیلویه با خطر خشک شدن مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  فرماندار کهگیلویه با اشاره به اهمیت باغات در تامین میوه مورد نیاز مردم گفت: حفظ و توسعه باغات ضروری است و باید تلاش کرد تا از این طریق و در شهرستان میوه مورد نیاز مردم را تامین کرد.

جعفر نیکبخت به تنش آبی در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: 3 هزار و 800 هکتار باغ در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که 50 درصد از این سطح با تنش آبی و خطر خشک شدن مواجه هستند.

وی گفت: تنها راهکار برای مبارزه با این مهم، آبرسانی با تانکر است که 6 دستگاه تانکر برای تحقق این مهم در حال آبرسانی به باغات شهرستان هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه هم گفت: 200 هکتار از باغات شهرستان با بحران جدی مواجه بوده و درحال خشک شدن کامل هستند که روزانه متقاضیان زیادی برای آبرسانی با تانکر مراجعه می کنند.

سید عمران تقوی افزود: روزانه بیش از 300 هزار لیتر آب به وسیله تانکر در باغات توزیع می شود که تاکنون بیش از 6 میلیون لیتر آب بین باغداران توزیع شده است.

وی همکاری باغداران برای آبرسانی را مهم خواند و گفت: در این زمینه 20 درصد از هزینه را باغداران و 80 درصد از هزینه خرید و حمل آب را اداره جهاد کشاورزی شهرستان پرداخت می کند.

انتهای پیام/د

خشکیدگی باغات در کهگیلویه وبویراحمد 

 

برچسب ها: آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.