منادیان سلامت روستائیان احوال این مردم را از قبل از تولد تا لحظه مرگ پیگیرند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ روز دوازدهم شهریورماه به عنوان روز نکوداشت بهورز نام گذاری شده، سفید پو شانی که سلامت مردم  ساده دل روستا را از قبل از تولد تا لحظه مرگ در روستا‌ها پیگیری می‌کنند.

به همین مناسبت سری زدیم به مشهد میقان، یکی از مناطق روستایی استان مرکزی و گپی دوستانه با بهورزانی داشتیم که در این روستا گردهم آمده بودند.

برخی بهورزان  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفتند: باید در این شغل علاقه وجود داشته باشد تا فرد بتواند با تمام وجود به مردم خدمت کند.

دغدغه مندان سلامت  روستائیان از قبل از تولد تا لحظه مرگ

نام بهورز برای مردم شهر آشنا نیست، چون بیشتر خدمات و سال‌های عمر بهورزان با خدمات رسانی به روستاییان و به خصوص رستا‌های محروم می‌گذرد.

خدمت صادقانه و تلاشی خستگی ناپذیربرای خدمت به مردم

برخی دیگر از بهورزان هم با بیان اینکه این شغل برایشان خستگی ناپذیر است گفتند: همین که بتوانیم دردی از بیماری را دوا کنیم خدا را شکر میکنیم.

بهورزان پیام آوران سلامت در جامعه هستند وبه برکت وجود بهورزان در روستا‌ها چراغ مراکز خدمات درمانی در روستا‌ها روشن است.

آموزش بهداشت عمومی، مراقبت از زنان باردار، آموزش مراقبت‌های بعد و قبل از زایمان، تنظیم خانواده، آموزش و مراقبت‌های تغذیه ای، نظارت بر موازین بهداشت حرفه‌ای و مراقبت از دانش آموزان و بهداشت مدارس وثبت اطلاعات خانوار‌ها از نمونه خدماتی بهورزان به مردم روستان هستند.

دغدغه مندان سلامت  روستائیان از قبل از تولد تا لحظه مرگ

خادمان مردم روستا که با مشکلات متعدد دست به گریبانند

اما در این میان بهورزانی هم بودند که از فرصت برای درد و دل استفاده کردند و گفتند: سختی کار، کمبود نیرو، رفت و آمد در روستا‌ها و اعمال نکردن دو سال سابقه بیمه در دوران آموزشی از دیگر مشکلات آن‌ها بود.

بهورزان با ساده‌ترین شکل ممکن سلامتی را برای مردم روستا معنا می‌کنند ومردم هم از اینکه بهورزان در کنار آنان هستند ابراز خوشحال می‌کردند.

دغدغه مندان سلامت  روستائیان از قبل از تولد تا لحظه مرگ

۶۵۰ بهورز در خانه‌های بهداشت استان مرکزی ارائه خدمت می‌کنند

نظری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم ضمن تبریک این روزبه بهورزان گفت: در استان مرکزی ۳۲۷ خانه بهداشت فعال داریم که ۶۵۰ بهورز در این مراکز ارائه خدمت می‌کنند.

وی اضافه کرد:بهورزان سلامت افراد روستایی را از قبل از تولد تا لحظه مرگ در روستا‌ها پیگیری می‌کنند.

دغدغه مندان سلامت  روستائیان از قبل از تولد تا لحظه مرگ

در صورت بروز بیماری‌های واگیردار، این بهورز است که با آموزش اطرافیان بیمار در زمینه روش‌های صحیح پرستاری ازوی، مصرف صحیح دارو و رعایت موازین پیشگیری را پیگیری می‌کند و باید با مراقبت و سر کشی پیاپی به منزل بیمار، سلامت بیمار واطرفیانش مراقبت کند.

دغدغه مندان سلامت  روستائیان از قبل از تولد تا لحظه مرگ

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.