مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تعداد پزشکان خانواده در استان مرکزی را بیشتر از میانگین کشور عنوان کرد.

جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در سفر به شهرستان خمین  در گفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به نظام ارجاع پزشک خانواده در روستا و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار جمعیت گفت: تعداد پزشکان خانواده در استان نسبت به میانگین کشور بیشتر است.

جیریایی افزود: ۱۳۷ پزشک در ۱۰۴ مرکز بهداشت در روستا و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت استان مرکزی خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال برای صندوق بیمه سلامت هزینه شده و از ابتدای شروع طرح از سال ۹۳ مبلغ هزار میلیارد ریال برای این صندوق هزینه شده است.

۴۲ درصد جمعیتاستان مرکزی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه ۴۲ درصد از شمار جمعیت این استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند ادامه داد: ۶۰۰ هزار نفر در استان مرکزی در چهار صندوق، تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند که صندوق روستایی با ۳۶۰ هزار بیمه شده بیشترین شمار جمعیت تحت پوشش را دارد.

وی بیان کرد: ۹۰ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۳۴ هزار نفر در صندوق سایر قشرهای و ۱۲۰ هزار نفر در صندوق بیمه همگانی از خدمات درمانی بیمه سلامت برخوردار هستند.

جیریایی تصریح کرد: سیستم بانک اطلاعاتی بیمه سلامت با بیمه تامین اجتماعی همپوشانی دارد و کسانی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند نمی‌توانند از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.