کارخانه فرآوری تولید کنسانتره سرب مجتمع معدنی نخلک نایین با ظرفیت تولید سالیانه ۱۲ هزار تن ، با حضور معاون وزیر و رییس هیئت عامل ایمیدرو و استاندار اصفهان به بهره برداری رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت عامل ایمیدرو در آیین افتتاح این مجموعه اظهار کرد : توسعه نخلک، نماد عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی افزود: این توسعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در طول ۱.۵ سال فعالیت توانسته است به تولید سه برابری برسد.

همچنین محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت : معادن باید از دست افرادی که قادر به اداره و استخراج نیستند گرفته و به دست افراد فعال در این زمینه سپرده شود.

وی با بیان اینکه شناسایی پهنه های جدید از طریق توسعه قراردادها می تواند زمینه اکتشاف و استخراج معادن جدید را فراهم کند، افزود: باید در اسرع وقت در جلسه ای مسائل فی مابین با حضو ذینفعان حل و فصل شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: خوشبختانه خبرهای خوبی از بهره برداری از این سرمایه عظیم قدیمی به گوش می رسد و توفیقات خوبی در ۲ سال اخیر به دست آمده است.

مهرعلیزاده با اشاره به رونق منطقه نائین در گذشته، افزود: باید تلاش شود که ساکنین در این منطقه حضور داشته و پذیرای مهاجران از دیگر مناطق نیز باشند.

وی با تاکید بر اشتغالزایی بیشتر در این منطقه، اضافه کرد: استقرار صنایع معدنی، معدن کاوی و توسعه گردشگری می تواند اشتغالزایی مناسبی در این منطقه داشته باشد.

کارخانه تولید کنسانتره سرب مجتمع معدنی نخلک با ظرفیت تولید سالیانه ۱۲ هزار تن ، اشتغال ۱۶۰ نفر نیرو را تضمین کرده همچنین۱۳۰ نفر نیز به نیروهای این مجتمع افزوده شده است.

در ادامه سفر معاون وزیر و استاندار اصفهان به شهرستان نائین و خور وبیابانک طرح پخش سیلاب عباس آباد چوپانان نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/م

توسعه مجتمع معدنی نخلک نایین ، نماد عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.