مهدی نصر اصفهانی به عنوان سرپرست جدید معاونت صنایع دستی استان قم منصوب شد.

معاون جدید صنایع دستی قم منصوب شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در مراسمی با حضور حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهدی نصر اصفهانی به عنوان سرپرست معاونت صنایع دستی معرفی شد و از حسن بحرینی معاون سابق صنایع دستی استان قدردانی شد.

یزدانی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، در این مراسم گفت: در شیوه تولید رشته‌های مختلف صنایع دستی فراینده‌هایی وجود دارد که حفظ آن‌ها برای نسل‌های آینده اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: اهمیت صنایع دستی علاوه بر ارزش اقتصادی آن‌ها بشتر بخاطر فکر و اندیشه است که آن جلوه‌های بصری را ایجاد و در تولید آن اثر موثر است.

یزدانی با بیان این که میراث فکری و معنوی ایرانیان، نیازمند تلاشی مضاعف از جانب میراث فرهنگی است تا حفظ و پاسداری شود، گفت: امیدوار هستیم فرایند ثبت میراث ناملموس تولید محصولات در حوزه صنایع دستی به همت معاون جدید صنایع دستی و همیاری سایر همکاران توانمند این معاونت با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

در متن حکم مهدی نصر اصفهانی آمده است: «.. ارائه پیشنهادات سازنده در جهت ارتقاء وضعیت موجود همه رشته‌های هنری فعال و احیاءِ رشته‌های غیر فعال و در حال انقراض صنایع دستی، آسیب‌ها و مشکلات آنها، اصلاح بازاریابی و فروش، ساماندهی کارگاه‌های هنرمندان، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، بهبود وضعیت آموزش هنرمندان و ایجاد آموزشگاه‌های صنایع دستی، بررسی و ساماندهی صنایع دستی روستایی و ... از مهمترین شاخصه‌هایی است که انتظار می‌رود در راستای تحقق اهداف سازمان اهتمام لازم به عمل آید.»

انتهای پیام/ز

مراسم تودیع و معارفه معاون صنایع دستی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار