شبکه فاضلاب شهر بافران در نایین به طول 11400 متر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان با حضور استاندار اصفهان به بهره برداری رسید.

هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم افتتاح این طرح در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : توپوگرافی شهر بافران به گونه ای ست که شیب زمین بسیار زیاد و جنس خاک هم از نوع رس هست بنابراین به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ،اجرای شبکه فاضلاب در این شهر ضروری بود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای شبکه فاضلاب در شهر بافران گفت:  بافران شهری است از توابع بخش مرکزی شهرستان نایین است که هنوز مردم این شهر، بخشی از آب آشامیدنی خود را از طریق آب انبار و قنوات تامین می کنند بر این اساس جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی در این منطقه بسیار حائز اهمیت است. البته شبکه توزیع آب این شهر به خط آبرسانی اصفهان بزرگ متصل است و آب آشامیدنی مردم این منطقه از طریق این طرح تأمین می شود.

مدیرعامل ورئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد : شهر نایین در یک اقلیم کویری و کم‌آب واقع شده است. همین نکته باعث شده بود تا مردمان این شهر به ساختن آب‌انبارعلاقه داشته باشند. آب‌انبارهای نایین که قدمت غالب آن‌ها به دوران صفویه به بعد برمی‌گردد، برای ذخیره آب و تامین آن در فصول گرم سال استفاده می‌شود. بیشتر محله‌های شهر نایین وشهر های توایع آن از جمله بافران دارای آب‌انباراست و این بناها با سقف گنبدی خود به راحتی تشخیص داده می‌شود.

امینی افزود: با اجرای شبکه فاضلاب در شهر بافران بیش از هزار و 152 نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می گیرند که این امر ارتقا سطح بهداشت عمومی را بدنبال دارد.این درحالیست که با اجرای این پروژه بیش از 65 درصد ساکنان شهر بافران از خدمات شبکه فاضلاب برخوردار می شوند.

وی به اهمیت استفاده بهینه از پساپ در منطقه کویری پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون پساپ خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان نایین بیش از 40 لیتربرثانیه است این درحالیست که با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در این منطقه کویری استفاده بهینه از پساب می تواند گره گشای برخی از مشکلات در این زمینه باشد.

انتهای پیام/م

شهر کویری بافران در نایین دارای شبکه فاضلاب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.