یک روزنامه چینی به بررسی تاثیر منفی تصمیمات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر دوره ریاست‌جمهوری همتای کره‌ای او پرداخت.

آیا رئیس جمهور کره جنوبی با دوستی مانند ترامپ به دشمن هم نیاز دارد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ساوت چاینا مورنینگ پست در گزارشی نوشت: «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی همتای آمریکایی خود را برای تغییراتی که در کابینه سئول ایجاد شد، سرزنش نکرد. اما تاثیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بر این تغییرات مشهود است. رئیس جمهور کره جنوبی ۵ نفر از وزرایش را عوض کرد.

از ریاست جمهوری مون ۴۸۰ روز می‌گذرد و او با نارضایتی روزافزون مردم در پی کاهش رشد اقتصادی، تشدید جنگ تجاری و ناکامی‌ها در مسئله خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی مواجه شده است.

بنابر این مطلب، مون به خاطر یک تصمیم اشتباه در شرایط کنونی گرفتار شده است. او در ماه مه ۲۰۱۷ انتخاب شد تا یک بخش فاسد و ناکارآمد در کشورش را متحول کند؛ اما به جای این کار به مساله برقراری صلح کره شمالی متمایل شد. گرچه این اقدام بسیار مهم است اما او را از مسیرش منحرف کرد که علت آن رفتار لوده ترامپ بود.

مون در سال ۲۰۱۷ در انتخابات پیروز شد و وعده داد قدرت را از شرکت‌های خوشه‌ای خانوادگی که اقتصاد را در انحصار خود داشتند بگیرد. او همچنین وعده داده بود کسب و کار‌های کوچک و متوسط را حمایت کند. البته «پارک گون هه»، همتای سابق مون جائه این هم در سال ۲۰۱۳ همین وعده‌ها را داده بود. اما به جای عملی کردن وعده هایش در سیستم فاسد کره جنوبی همدست شد و در سال ۲۰۱۷ به اتهام فساد مالی برکنار شد.

اقتصاد آزاد کره جنوبی مانند یک علامت هشدار چشمک‌زن برای سایر کشور‌های آسیایی عمل می‌کند. تاثیر اقدامات ترامپ بر اقتصاد آسیا پیش از هر کشور دیگری در کره مشخص می شود. اقتصاد کره جنوبی معیار سنجش مناسبی است برای نشان دادن این که یک جریان تجاری در بازار‌های جهانی چگونه جواب می‌دهد. زمان آن رسیده که سران کره جنوبی برای اصلاح تاثیر شرکت های مذکور بر اقتصاد این کشور اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار