هیات بلندپایه‌ای از کره جنوبی این هفته راهی کره شمالی خواهد شد تا مقدمات اجلاس دو کره را که قرار است در ماه جاری برگزار شود، فراهم کند.

هیات سیاسی کره جنوبی راهی کره شمالی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، این هفته مشاور عالی امنیت ملی خود را به عنوان فرستاده ویژه به کره شمالی معرفی کرد تا او با صحبت با مسئولان کره شمالی درباره جزئیات دیدار آتی مون جائه این با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ، اقدامات لازم را انجام دهد.

چانگ یوئی یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی، روز چهارشنبه، سرپرستی هیات پنج نفره اعزامی به کره جنوبی را به عهده خواهد داشت. در این هیات سو هون، رئیس سازمان اطلاعات کره جنوبی هم حضور دارد.

این دومین سفر چانگ به کره شمالی از ماه مارس امسال است که وی در آن زمان سرپرستی همین هیات را برعهده داشت و آن‌ها توانستند مقدمات نخستین دیدار مقامات عالی دو کشور را مهیا کنند.

به گفته سخنگوی (دفتر) رئیس جمهوری کره جنوبی هنوز معلوم نیست این هیات با رئیس جمهور کره شمالی دیدار خواهد داشت یا نه. تاکنون رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی دو بار با هم دیدار کرده اند.

اولین دیدار این دو به ماه آوریل در روستای مرزی پان مون جوم باز می‌گردد و این اولین بار بود که رهبر کره شمالی از زمان جنگ‌های سال ۹۵۰ تا ۱۹۵۳ به خاک کره جنوبی پا گذاشت.

دومین دیدار مقامات عالی دو کشور بار دیگر در روستای پان مون جوم در ماه مه بود که طی آن اون و کیم درباره دیدار رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور رایزنی کردند. این دیدار در تاریخ ۱۲ ژوئن برگزار شد.

(در دیدار دوم) مون و کیم توافق کردند سومین نشست مشترک را در پیونگ یانگ برگزار کنند که تاریخ آن برای ماه سپتامبر (این ماه) مقرر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار