بیش از ۲۰ هزار ماموریت توسط اورژانس فارس در مرادماه امسال انجام گرفته است.

دکتر محمد جواد مرادیان مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به برقراری ۶۵ هزار و ۱۵۹ تماس با اتاق فرمان‌های ۱۱۵ در مرداد ماه امسال، اظهار کرد: در این مدت کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی استان فارس ۲۰ هزار و ۲۱۶ مأموریت را انجام دادند که از مجموع آن‌ها، ۱۴ هزار و ۴۹۸ مورد در مناطق شهری و ۵ هزار و ۷۱۸ مورد جاده‌ای بوده است.

وی افزود: در این مدت واحد‌های عملیاتی اورژانس به مصدومان ۴ هزار و ۶۰۹ حادثه رانندگی و ۶ هزار و ۵۵۶ مصدوم و بیمار در حوادث رانندگی کمک رسانی کردند.

مرادیان ادامه داد: واحد‌های عملیاتی اورژانس در مجموع ۳ هزار و ۹۷۵ نفر را پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل، ۹۲۸ مورد عدم همکاری با اورژانس و اخذ امضا و ۶۳۶ نفر را به صورت سرپایی در محل حادثه درمان کردند.

رئیس اورژانس فارس همچنین با ابراز تاسف از کشته شدن ۵۹ نفر در جاده‌های استان خبر داد.

به گفته مرادیان تعداد کل ماموریت‌های مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۷ مصدوم توسط ۹ پرواز بالگرد امداد هوایی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم در حوادث شهری ۹ دقیقه و در جاده‌ها ۱۱ دقیقه ثبت شده است.

مرادیان در پایان بر لزوم توجه رانندگان و سرنشینان خودرو به هشدار‌های پلیس راه تاکید کرد و گفت: لازم است از رانندگی با سرعت غیر مجاز پرهیز شود و به هنگام توقف‌های اضطراری نیز موارد ایمنی لازم رعایت شود.
انتهای پیام/ر

مرگ ۵۹ نفر در حوادث جاده‌ای فارس

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار