تیم فوتبال پدیده مشهد در مسابقات هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران نتایج فوق العاده‌ای گرفته است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ۶ هفته از لیگ برتر فوتبال ایران گذشته و اتفاقات مختلفی در این ۶ هفته در فوتبال ایران رخ داده است. از نتایج سینوسی تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تا خرید‌های گرانقیمت و نجومی تراکتورسازی و...، اما مهمترین اتفاق هجدهمین دوره لیگ تا این لحظه، صدرنشینی تیم فوتبال پدیده و نتایج فوق العاده یحیی گل محمدی با این تیم است.

  • پدیده فصل گذشته نیز لیگ را خوب آغاز کرد و تا اواسط لیگ نیز بین تیم‌های بالانشین جدول بود، اما کسر ۶ امتیاز این تیم، مشهدی‌ها را وارد بحران کرد تا جایی که اواخر لیگ برای سقوط نکردن می‌جنگیدند. مدیران پدیده پس از گذراندن یک فصل عجیب و غریب، گل محمدی را جانشین رضا مهاجری که چند سال هدایت این تیم را برعهده داشت و نتایج بدی هم با توجه به بضاعت تیمش نگرفته بود، کردند.
  • فصل جدید برای یحیی و تیمش با شکست خانگی مقابل پرسپولیس آغاز شد. البته پدیده در همان بازی اول هم نشان داد تیم خوبی است و مستحق شکست برابر پرسپولیس نبود. از هفته دوم موتور مشهدی‌ها روشن شد و همه بازیهایشان را تا اینجای لیگ پیروز شدند و با ۱۵ امتیاز از ۶ مسابقه با اقتدار صدرنشین هستند. یحیی سالها است که در لیگ برتر مربیگری می‌کند و در این مدت نشان داده به دنبال فوتبال مالکانه و تعداد پاس‌های بالا است. سبکی که در پدیده هم آن را پیاده می‌کند و مالکیت توپ مهمترین ویژگی بازی پدیده است.
  • نقش اصلی در پازل تاکتیکی پدیده را ۲ بازیکن خط میانی این تیم یعنی اکبر صادقی و مسعود ریگی ایفا می‌کنند. آن‌ها با حفظ توپ؛ مالکیت توپ را در بالاترین حد نگه می‌دارند و با پاس‌های کلیدی به محمدرضا خلعتبری و مهربان آن‌ها را صاحب موقعیت می‌کنند. سعید صادقی و امین قاسمی نژاد نیز از جناحین با نفوذ هایشان خط دفاع حریفان را به دردسر می‌اندازند. محمدرضا خلعتبری نیز ستاره بی، چون و چرای این روز‌های صدرنشین لیگ برتر است. او در نقش مهاجم بازیساز ایفای نقش می‌کند و در تمام نقاط زمین دنبال توپ می‌گردد. ستاره سابق پرسپولیس این روز‌ها کاملا بی حاشیه شده و به روز‌های اوجش برگشته و نقشی مهم در ترکیب تیم پدیده دارد.

  • یکی از نکات بارز بازی تیم پدیده، گلزنی‌های در دقایق پایانی مسابقات است. پدیده در بازی دوم در اهواز مقابل استقلال خوزستان می‌رفت تا دومین شکست متوالی فصلش را متحمل شود، اما ۲ گل در دقیقه ۹۰ به بعد از این تیم باعث شد تا آن‌ها به جای شکست به نخستین پیروزی فصل دست یابند.
  • در هفته سوم نیز باز هم پدیده در دقیقه ۹۰ گلزنی کرد تا این تیم در مشهد نفت آبادان را شکست دهد. هفته پنجم نیز شاگردان گل محمدی در دقیقه ۸۵ گل دوم را به تیم فوتبال پیکان زدند تا چهارمین پیروزی پیاپی را کسب کنند و در نهایت در بازی هفته اخیر نیز در مقابل ذوب آهن، پدیده در دقیقه ۸۴ توسط یونس شاکری به گل رسید تا کار بزرگی در اصفهان کنند و ذوب آهن را ۲ بر یک شکست دهند. این آمار نشان دهنده روحیه جنگندگی بازیکنان پدیده است که یحیی گل محمدی به این تیم تزریق کرده و تا آخرین ثانیه مسابقه به دنبال پیروزی هستند.

  • مردم مشهد ابتدای فصل گذشته نیز با نتایج خوب تیمشان حتی به آسیایی شدن نیز امیداور شده بودند تا اینکه بحران مدیریتی و شکایت‌ها گریبان این تیم را گرفت و با کسر امتیاز رویای این تیم بر باد رفت. حالا هوادران مشهدی امیدوارند این بار دوباره بحران سراغشان نیاید و فوتبال مشهد پس از سال‌ها بتواند یک مدعی قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی در لیگ داشته باشد. شاگردان یحیی این پتانسل را دارند تا بتوانند در کورس قهرمانی باقی بمانند. اگرچه این مربی به دلیل زیاد نشدن فشار روی شاگردانش حرف قهرمانی نمی‌زند، اما قطعا خودش و شاگردانش و هواداران این تیم، رویایی قهرمانی را در سر می‌پرورانند. اتفاقی که اگر اتفاقات سال گذشته تکرار نشود و حمایت مسئولان شهر مشهد از تیم بیشتر شود، دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/

نتایج تیم فوتبال پدیده در هجدهمین دوره لیگ برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار