پایگاه خبری منامه پست در گزارش ماهیانه خود از ثبت حدود ۱۸۰۰ مورد نقض حقوق‌بشر در بحرین در ماه ژوئن گذشته خبر داد.

ادامه نقض شدید حقوق‌بشر در بحرین در سایه سکوت نهادهای مربوطبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری منامه پست در گزارش ماهیانه خود از ثبت حدود 1800 مورد نقض حقوق بشر در بحرین در ماه ژوئن گذشته خبر داد.

مرکز حقوق بشر بحرین در این گزارش اعلام کرد از تاریخ یکم تا 30 ژوئن گذشته، 1782 مورد نقض شدید حقوق بشر را در این کشور رصد کرده است.

مرکز حقوق بشر بحرین بازداشت اجباری، حمله شبانه به خانه های مردم، محاکمه‌های ناعادلانه، سرکوب اعتراض های مسالمت‌آمیز، جلوگیری از تردد آزادانه، ممانعت از برگزاری نماز جمعه، انتشار مطالب نفرت انگیز در رسانه‌ها، شکنجه، بدرفتاری با زندانیان ، نقض آزادی دین و عقیده و تخریب و مصادره اموال را از جمله موارد نقض حقوق بشر در این کشور اعلام کرد.

این مرکز در گزارش ماهیانه خود افزود در ماه ژوئن گذشته 47 مورد بازداشت اجباری از جمله بازداشت پنج کودک و 64 مورد یورش غیرقانونی به خانه ها را ثبت کرده است.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین از ثبت 864 مورد انتشار مطالب تحریک و یا نفرت انگیز در رسانه ها علیه موافعان حقوق بشر، فعالان سیاسی و شهروندان بحرینی در ماه ژوئن خبر داد.

این مرکز همچنین با اشاره به ادامه صدور احکام خودسرانه و ظالمانه علیه شهروندان بحرینی افزود در ماه ژوئن گذشته 74 مورد این نوع احکام بر ضد شهروندان یمنی صادر شد.

اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه از اواسط فوریه سال 2011 آغاز شده است و از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از شهروندان بحرینی به دست حکومت آل خلیفه شهید و یا به مجازات های سنگین محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار