نیلی احمدآبادی با اشاره به مشکل پرداخت ارز دولتی به اساتید از پرداخت این ارز به دانشجویان تاپایان این ماه خبر داد.
 
پرداخت ارز دانشجویی به شیوه قدیم تا پایان شهریور/ حضور رئیس جمهوی در دانشگاه تهران هنوز مشخص نیستبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در حاشیه کنفرانس بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران گفت: باید از دانشجویان تشکر کنیم چراکه همت دانشجویان دانشگاه تهران بود که باعث برگزاری این کنفرانس بین المللی شد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های متعدد بین المللی در دانشگاه تهران ادامه داد: این کنفرانس ها از  2 جهت برای دانشگاه تهران اهمیت دارد اول از آن جهت که بیشتر سازو کار این حرکت توسط انجمن علمی محیط زیست دانشگاه تهران برگزارشد دوم از جهت اینکه موضوع محیط زیست برای کشور بسیار مهم است و اکنون  بیش از ۷۰ نفر از کشور‌های مختلف در این کنفرانس حضور پیدا می‌کنند و برگزاری این چنین کنفرانسی به لحاظ اموزشی مهم مهم است.

مشکل پرداخت ارز به اساتید حل نشده است

رئیس دانشگاه تهران در ادامه در خصوص سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص نامه ۱۳ دانشگاه برتر در خصوص ارز دولتی گفت: تا پایان شهریور ماه ارز دولتی به دانشجویان با همان ارز دولتی پرداخت می‌شود، ولی هنوز مشکل پرداخت ارز به اساتید هنوز حل نشده است.

نیلی افزود: امیدواریم معادل ریالی برای تامین ارز برای دانشگاه‌ها پرداخت کنند چرا که اگر این کار صورت نگیرد خیلی از فعالیت‌های دانشگاه‌ها زمین گیر می‌شود.

وی بیان کرد:امروز برای تامین برخی از مواد اولیه و آزمایشگاه‌ها و تجهیزات پزشکی با محدویت روبرو می‌شویم و اگر با محدویت این تجهیزات روبرو شویم قطعا با مشکل برخورد می‌کنیم.

نیلی گفت:خوشبختانه قول مثبتی برای تامین ریالی ارز از مسئولان دولتی دریافت کرده ایم.

رئیس دانشگاه تهران درباره  حضور رئیس جمهور در مراسم سال آغاز سال تحصیلی گفت: هرساله مراسم آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه برگزار می‌کنیم که در مراسم امسال هم از روحانی برای حضور مراسم دعوت کردیم  و این یک سنت دیرینه در دانشگاه تهران به شمار می‌رود.

وی در پایان یادآوری کرد: باتوجه به مصادف شدن مراسم آغاز سال تحصیلی با جلسه سازمان ملل رئیس جمهوری بنابراین حضور رئیس جمهوری در دانشگاه مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.