محققان معتقدند آن دسته از رژیم‌های غذایی که به سلامت قلب بیشتر توجه دارند، تغییرات زیادی در وزن افراد ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تب داغ لاغری و مشاوره‌هایی که تمامی ندارد؛ از حذف گلوتن در روزهای سه شنبه تا نوشیدن آب گریپ فروت بعد از ساعت 3 بعد از ظهر برای کاهش چربی شکم. این مشاوره‌ها بسیارند و درست به اندازه بی‌پایان بودنشان، حوصله سر بر نیز هستند.
 
تقریبا همه متخصصان به شما خواهند گفت که هیچ ترفند معجزه‌آسایی برای کاهش چربی شکم و کوچک شدن شکم وجود ندارد.
 
با این حال، یکی از استادان تغذیه ادعا می‌کند که یک راه برای جلوگیری از چاقی و کاهش چربی شکم وجود دارد و این روش کاملا بی‌خطر است.
 
کری دی پیلولا، از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن لوئیس اوبیسپو، می‌گوید: «هنوز هیچ رژیم غذایی، مواد غذایی، مواد مغذی یا مواد تشکیل دهنده زیست فعال معجزه‌آسایی وجود ندارد که به طور مستقیم چربی شکم را هدف قرار دهد.»
 
دَش چیست و چه تحولی در وزن شما ایجاد می‌کند؟
 
او می‌گوید که رژیم «قلب سالم» که غنی از فیبر و چربی کم اشباع شده است می‌تواند راه موثری برای کاهش میزان چربی‌های شکمی باشد.
 
پیلولا همچنان ادامه می‌دهد که چربی بیش از حد در اطراف شکم که به عنوان چربی شکمی نیز شناخته می‌شود، اغلب مانند یک قاتل خاموش عمل می‌کند. چربی شکمی با تعدادی از خطرات سلامتی مرتبط است و می‌تواند موجب بیماری چاقی شود.
 
به گفته او: «مستقل از وزن بدن، دور کمر بزرگتر و شکم چاق‌تر خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، دیابت و سندرم متابولیک را افزایش می‌دهد.»
 
علیرغم روش‌های مختلفی که به عنوان کاهش چربی شکمی عنوان می‌شوند (مانند نوشیدن چای سبز، خوردن رژیم غذایی با پروتئین بالا، گرسنگی متناوب)، پیلولا معتقد است که هیچگونه شواهد علمی در تایید چنین ادعاهایی وجود ندارد.
دَش چیست و چه تحولی در وزن شما ایجاد می‌کند؟
 
در عوض، او توصیه می‌کند که کسانی که به دنبال کاهش چربی در اطراف شکم خود هستند به دنبال یک رژیم مبتنی بر تامین سلامت قلب خود باشند. یکی از این رژیم‌ها، برنامه خوراکی دَش یا رژیم فشارخون‌کاه است که توسط موسسه ملی کهنسالی ایالات متحده آمریکا نیز تایید شده است.
 
رژیم‌های غذایی مانند این رژیم، معمولا حاوی مقدار زیادی غلات کامل، گوشت بدون چربی، ماهی، میوه و سبزیجات و مقادیر کم لبنیات هستند.
دَش چیست و چه تحولی در وزن شما ایجاد می‌کند؟
 
پیلولا در مجله سلامت و تناسب اندام، توصیه کرده است که افراد برای کاهش وزن از امثال این رژیم غذایی همراه با یک برنامه ورزشی منظم استفاده کنند.
 
او اضافه می‌کند: «با افزایش ارتباط پیامدهای سلامتی با چاقی شکمی، تحقیقات در این زمینه متوقف نخواهد شد. متخصصان بهداشت و تناسب اندام باید همچنان به روز شوند و شواهد و نتایج تحقیقات منتشر شده توسط پژوهشگران نیز نیازمند بررسی هستند.»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
کاش بجای اینکه چیزی نخوریم تا لاغر بشیم یه چیزهایی بدن و بخوریم و لاغر بشیم
آخرین اخبار