معاون وزیر کشور از برگزاری جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر انقلاب خبر داد.

رستم وندی در جمع خبرنگاران: به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در حاشیه یکصدوپنجمین جلسه این شورا و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز دارای دو دستور جلسه بود که موضوع اول به تحولات اجتماعی در ماه‌های گذشته مربوط می‌شد و موضوع دوم نیز به برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص یافت.

وی افزود: از دی ماه سال گذشته ناآرامی و اعتراضاتی که در کشور شکل گرفت با یک فاصله زمانی کوتاه آرام شد و دستگاه‌های امنیتی و سیاسی  این جریان را کنترل کردند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه باید اطلسی در خصوص نارضایتی و ناامنی‌های کشور شکل بگیرد؛ افزود: ما باید تلاش کنیم با شناسایی و رصد تحولات اجتماعی به ویژه در حوزه نارضایتی‌ها کنترل مناسبی بر اوضاع کشور داشته باشیم. شواهد و مستندات زیادی وجود دارد که دشمن و استکبار جهانی از ظرفیت اجتماعی در نارضایتی‌ها استفاده می‌کند.

رستم وندی گفت:مسئولین آمریکایی قبل از نارضایتی‌های دی ماه اعلام کرده بودند که به ایجاد فروپاشی و تغییرات از درون حرکت می‌کنند، اما به رغم این مشکلات مردم در مقابل این تحرکات یکپارچگی و انسجام مناسبی را از خود به تصویر کشیدند.

رستم وندی در خصوص جلسه اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: این جلسات طبق روال گذشته هر ۶ ماه یکبار تشکیل می‌شود. جلسه آینده نیز به احتمال زیاد در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور درباره حواشی ایجاد شده در خصوص زوار عراقی  یادآور شد: ما در شرایطی واقع هستیم که یک جبهه رسانه‌ای منسجم عملیات‌های روانی در کشور ایجاد می‌کند؛ بنابراین اصحاب رسانه باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رستم وندی افزود: از سال‌های گذشته مواردی در این رابطه گزارش می‌شد، اما هیچ فرآیند سازمان یافته وجود نداشته و مقامات استانی نیز بر این موضوع را تاکید می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این خبر به صورت نامناسبی منتقل شد و اصحاب رسانه نقش جدی در کنترل اینگونه اخبار دارند و باید نسبت به انتشار اینگونه اخبار حساس باشند.

معاون وزیرکشور درباره نظارت تشکل‌های مردم نهاد در خصوص اعتیاد گفت: این موضوع باید از ستاد مبارزه با مواد مخدر پیگیری شود تا اطلاعات کاملی در اختیارتان گذاشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار