محققان آمریکایی موفق به ارائه روش یخ‌زدایی بدون استفاده از مواد شیمیایی شدند.

ارائه روش یخ‌زدایی بدون استفاده از مواد شیمیاییبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان آمریکایی روش خورشیدی و تاثیرپذیری را برای مبارزه با یخ‌زدگی بدون استفاده از سیستم‌های انرژی گرمایشی و یا اسپری‌های شیمایی ارائه کردند.

 طبق مطالعه انجام شده ، این سیستم ساده با سه لایه می‌تواند بر روی سطوح استفاده و یا حتی اسپری شود.این دستگاه تابش خورشید را جمع‌آ‌وری و به گرما تبدیل می‌کند و سپس این گرما را در اطراف پخش می‌کند تا گرما تنها محدود به مناطقی که به طور مستقیم در معرض نور خورشید هستند، قرار نگیرد.

پس از اجرا این دستگاه نیازی به هیچ گونه اقدام بیشتر یا منبع نیرویی ندارد و حتی می‌تواند در شب با استفاده از نور مصنوعی نیز کار کند.

«کریپا واراناسی» استاد مهندسی مکانیک موسسه فناوری ماساچوست گفت: یخ‌زدگی یکی از مشکلات هواپیماها، توربین‌های بادی، خطوط برق، سکوهای نفتی ساحلی و بسیاری دیگر از مکان‌ها است.

ارائه روش یخ‌زدایی بدون استفاده از مواد شیمیایی

اسپری کردن یا استفاده از انرژی گرمایشی از روش‌های معمول برای جلوگیری از یخ‌زدگی است اما مشکلاتی را به همراه دارد.در اسپری‌های یخ‌زدایی معمولی برای هواپیما‌ها و ... از اتیلن گلیکول که یک ماده شیمایی مضر برای میحط زیست است، استفاده می‌شود، از طرفی خطوط هوایی نیز تمایلی به استفاده از این یخ‌زداها به دلیل داشتن هزینه و ایمنی، ندارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ارائه روش یخ‌زدایی بدون استفاده از مواد شیمیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.