گاهی پزشکان غیر حرفه‌ای در یک جلسه حجم زیادی از چربی را ساکشن کرده و این مساله برای فرد مشکل‌ساز خواهد شد .

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، نسبت به افزایش عوارض جراحی‌های زیبایی به دلیل فعالیت افراد غیر مجاز و غیرحرفه‌ای هشدار داد.

 علیرضا صابری، در ارتباط با جراحی‌های زیبایی در کشور، گفت: آمار عارضه‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی در کشور افزایش یافته و این مسئله به علت این بوده که افراد غیرمتخصص و غیر دوره دیده در این حوزه ورود یافته و نظارت‌های قوی بر این مساله وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، افزود: در گذشته از حدود ۱۰ بیماری که به متخصصان جراحی زیبایی و پلاستیک مراجعه می‌کردند حدود دو مورد به دلیل عارضه ناشی از جراحی بود ولی اکنون از هر ۱۰ مورد مراجعه ۴ مورد ناشی از عارضه است که اکثر این عوارض سخت بوده و درمان آن نشدنی بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین در گام نخست فرد باید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر داده و تلاش کند که به وزن ایده‌آل برسد و زمانی که چنین موضوعی محقق نشد و چربی اضافه به درمان جواب نداد عمل ساکشن پیشنهاد می‌شود.

صابری با اشاره به اینکه حجم بالای ساکشن و یا انجام نادرست آن خطر آمبولی برای بیمار دارد، اضافه کرد: گاهی پزشکان غیر حرفه‌ای در یک جلسه حجم زیادی از چربی را ساکشن کرده و این مساله برای فرد مشکل‌ساز خواهد شد به ویژه اگر بیماری‌های زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی و عروقی داشته باشند.

وی تاکید کرد: افرادی که عمل ساکشن انجام می‌دهند باید مدرک معتبر داشته و باید مجوز لازم را از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی داشته باشند و متاسفانه امروزه نظارت مستمر بر تبلیغات موجود در این زمینه وجود ندارد و گاهی به یک توبیخ برای جریمه بسنده می‌شود، این در حالی است که مراکز غیرمجاز و افراد غیرحرفه‌ای فعالیت قارچ‌گونه‌ای را ا نجام می‌دهند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

افزایش عوارض جراحی‌ های زیبایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار