مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی فعال‌سازی باشگاه‌های کتاب‌خوانی در حوزه کودک و نوجوان وترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در جنوب کرمان با حضور ۶۰ نفر مربی، روز گذشته آغاز به کار کرد و امروز یکشنبه ۱۱ شهریور در دونوبت صبح و عصر در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان جیرفت برگزار می شود.

وی افزود:این طرح همه رده‌های سنی کودک و نوجوان از پیش دبستانی تا مقطع متوسطه را دربرمی‌گیرد و در کارگاه آموزش تربیت مربی، اصول و مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه برای مربیان داوطلب و علاقه‌مند آموزش داده می‌شود.

اسحاقی تصریح کرد:هدف از برگزاری این دوره آموزشی فعال‌سازی باشگاه‌های کتاب‌خوانی در حوزه کودک و نوجوان، ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه، ایجاد انگیزه در آن‌ها جهت فعالیت گروهی در این زمینه، تقویت فرهنگ گفتگو، مهارت بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان می‌باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد:ابتدا در جام باشگاه‌های کتابخوانی تسهیلگران برای تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی آموزش خواهند دید و سپس با حضور تعدادی از اعضای کتابخوان کودک و نوجوان یک باشگاه تشکیل می‌شود که زیر نظر مربی به خواندن کتاب‌های داستانی، بحث و تبادل‌نظر در مورد آن و انتخاب بهترین کتاب خوانده‌شده می‌پردازند.

وی گفت:این کارگاه آموزشی باحضور اساتید فرهیخته جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور، شکوفه صمدی و احمد شهدادی در شهرستان جیرفت درحال برگزاری است.

 
انتهای پیام/ی

افرادی متقاضی تسهیلگری جام باشگاه‌های کتابخوانی به ادارات⁦ارشاد شهرستان خود مراجعه کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار