فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: ۴۰ طرح بزرگ با اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به همت ین قرارگاه در حال اجراست که امسال افتتاح می‌شود.

افتتاح ۴۰ ابر طرح به همت قرارگاه خاتمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی در آیین حمل سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی در صدرای بوشهر با بیان اینکه کار‌های بزرگی در شرکت صدرا انجام شده است افزود: ساخت سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی مصداق اقتصاد مقاومتی و تبلور توان نیرو‌های ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تاکنون طرح‌های مختلفی در حوزه نفت، گاز، سازه‌های درمانی و انواع طرح‌های عمرانی اجرا کرده است تصریح کرد: ساخت ۱۰ سکوی پارس جنوبی در صدرای بوشهر مصداق این فعالیت‌ها است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه قرارگاه خاتم ۴۰ ابر طرح در بخش‌های مختلف در دست اجرا دارد خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن در بخش صنایع نفت و گاز است و همه آن‌ها تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ۷۰۰ هکتار برای تولید بنزین از میعانات گازی تصریح کرد: در دو فاز نخست این طرح روزانه ۲۸ میلیون لیتر بنزین از ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌شود.

سردار عبدالهی یادآور شد: با بهره برداری از فاز سوم این طرح تا سه ماه آینده، تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۴۰ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد:۷۰ درصد میعانات گازی در این پالایشگاه تبدیل به بنزین و بقیه به ۶ محصول دیگر تبدیل می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اجرای طرح آبرسانی در غرب کشور گفت: با جمع‌آوری آب‌های روان در این منطقه از کشور ۷.۳ میلیارد متر مکعب آب مهار می‌شود.

در این آیین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی که به دست توانای جوانان ایرانی در شرکت صدرا ساخته شده برای نصب در محل مورد نظر بارگیری شد.

انتهای پیام/م

امسال افتتاح ۴۰ ابر طرح به همت قرارگاه خاتم

برچسب ها: سپاه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.