مدیر منطقه جنوب شرکت صنعتی صدرا گفت: سکوی فاز ۲۲ میدان گازی پارس جنوبی وزن ۲۵۰۰ تن از جزیره صنعتی صدرای بوشهر بارگیری می‌شود.

سکوی فاز ۲۲ میدان گازی پارس جنوبی وزن ۲۵۰۰ تن بارگیری می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جزیره صدرای بوشهر دارای ظرفیت بالایی در ساخت انواع سازه‌های دریایی  است اظهار داشت: ساخت سکو‌های گازی و نفتی و کشتی‌های بزرگ از ظرفیت‌های مهم شرکت صنعتی دریایی صدرا است.

وی با بیان اینکه ۴ سکوی فاز‌های ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی با تلاش متخصصان این شرکت ساخته شده است افزود: سکوی فاز ۲۲ میدان گازی پارس جنوبی به وزن ۲ هزار و ۵۰۰ تن  عملیات ساخت آن در صدرا پایان یافت و فردا با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بارگیری می‌شود.

مدیر منطقه جنوب شرکت صنعتی صدرا از انتقال سکوی یاد شده برای نصب با بارج ۲۰ هزار تنی خبر داد و گفت: این بارج  سکوی ۲ هزار و ۵۰۰ تنی فاز ۲۲ پارس جنوبی را به موقعیت مورد نظر در خلیج فارس حمل می‌کند و پس از آن عملیات نصب سکو آغاز می‌شود.

زارعی با بیان اینکه  ساخت سکوی فاز ۲۲ پارس جنوبی در ۱.۵ سال گذشته که شرکت صدرا به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده رونق  قابل توجهی یافته است تصریح کرد: پس از بارگیری سکوی فاز ۲۲، سکوی ۲۴A مربوط به محل موقعیت فاز ۲۴ پارس جنوبی در خلیج فارس بارگیری می‌شود.

مدیر منطقه جنوب صدرا گفت: از مجموع سکو‌های در دست ساخت در صدرای بوشهر، چهار سکو مربوط به فاز ۲۲ تا ۲۴، چهار سکو مربوط به فاز ۱۳ و دو سکو متعلق به فاز ۱۴ است.

زارعی با اشاره به اینکه کارکنان صدرای بوشهر به بیش از ۷.۵  برابر افزایش یافته است گفت: در ۱.۵ سال پیش که فعالیت در صدرای بوشهر متوقف بود  ۴۰۰ نفر فعالیت می‌کردند که با رونق گرفتن آن اکنون تعداد نیرو‌ها به ۳ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/م

سکوی فاز ۲۲ پارس جنوبی بارگیری می‌شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.