مجری طرح توسعه فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده عملیات شیرین‌سازی گاز در پالایشگاه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با ظرفیت روزانه ۱۲.۵ میلیون مترمکعب گاز در روز تا اواخر اسفند آغاز می‌شود.

آغاز شیرین سازی گاز در پالایشگاه فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد ایزدجو صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای فاز‌های سه گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از آماده شدن سه‌پایه مشعل سکو‌های ۲۳ و ۲۴A پارس جنوبی برای نصب خبرداد و اظهار داشت: سه‌پایه مشعل سکو‌های ۲۳ و ۲۴A پارس جنوبی، در موقعیت مخزنی فاز ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی در آب‌های خلیج فارس آماده نصب می‌شوند.

وی با بیان اینکه نصب این سکو‌ها با توان متخصصان ایرانی از فردا آغاز می‌شود تصریح کرد: پس از عملیات بارگیری، مهاربندی و حمل، به ترتیب دو سه‌پایه مشعل سکو‌های موقعیت ۲۳ و ۲۴A پارس جنوبی از یارد صدرا به موقعیت نصب منتقل و عملیات نصب آن‌ها از فردا آغاز می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی پیشرفت کلی این پروژه را ۸۸.۲ درصد دانست و خاطر نشان کرد: فاز‌های سه گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در بخش خشکی و پالایشگاهی ۹۲ درصد و در بخش ساخت ۴ سکوی دریایی ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ایزدجو از تکمیل عملیات حفاری چاه‌های گاز موقعیت سکوی ۲۲، ۲۴A و ۲۴B پارس جنوبی خبرداد و افزود: پس از تحویل و نصب خطوط آماده بهره‌برداری می‌شود و بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده، عملیات حفاری چاه‌های موقعیت سکوی ۲۳ که هم‌اکنون از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است، اردیبهشت‌ماه سال آینده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز‌های سه گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس‌جنوبی بیان کرد: عملیات شیرین‌سازی این بخش پالایشگاهی با ظرفیت روزانه ۱۲.۵ میلیون مترمکعب گاز تا اواخراسفندماه امسال آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ م

شیرین سازی گاز در پالایشگاه فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آغاز می‌شود

برچسب ها: گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.