رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال ۵۵ هزار تن سیب از باغات استان برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در سطح استان کرمانشاه ارقام مختلف سیب داریم که برخی از آن ها برداشت و روانه بازار شده و برخی دیگر در حال برداشت است و برخی اقلام دیگر تا حدود ۴۰ روز دیگر برداشت می شوند.

وی با اشاره به اینکه سیب گلاب گهواره هم اکنون در حال فروش است، افزود: کل سطح زیر کشت سیب استان یک هزار و ۳۷۹ هکتار است که از این میزان سه هزار و ۹۴ هکتار بارور و ۲۸۵ هکتار نهال و غیر بارور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: ارقام سیب استان در دو تیپ تابستانه شامل گلاب، گالا، دلبار و قندک است که ۳۵ درصد تولیدات را شامل می شود و تیپ پاییزه شامل رد دلیشز و گلدن دلیشز که ۶۵ درصد تولیدات را شامل می شوند، می باشند.

وی با اشاره به اینکه ارقام تابستانه سیب در حال برداشت هستند افزود: پیش بینی می شود امسال حدود ۵۵ هزار تن سیب از باغات استان برداشت شود.

شهبازی گفت: مناطق عمده تولید سیب استان شامل شهرستانهای صحنه، دالاهو، کرمانشاه و ثلاث باباجانی و در مناطق عمده تولید سربرزه و سرتخت گهواره بیلوار و سرچاو است.

وی افزود: شهرستانهای کنگاور، دالاهو، کرمانشاه، ثلاث باباجانی و سنقر به عنوان شهرستانهای هدف توسعه باغات مدرن سیب با توجه به شرایط اقلیمی انتخاب شده اند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کل سطح زیر کشت سیب استان یک هزار و ۳۷۹ هکتار است

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.