مدير منطقه 14 شهرداري اصفهان از آغاز عمليات اجرايی چهار ايستگاه خط دو قطار شهری ، احداث خيابان 36 متری، پایانه درون شهری شمال شرق و ساخت سومين ميدان شهری در محدوده بافت فرسوده منطقه 14 خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، علي شمسي مدير منطقه 14 شهرداري اصفهان با اشاره به طرح هاي شاخص منطقه 14 تصریح کرد : عمليات اجرايي خط دو قطار شهري با پنج ايستگاه امام حسين (ع) ، حرم حضرت زينب، مهديه، عاشق اصفهاني و لاله در محدوده منطقه 14 واقع شده كه احداث چهار ايستگاه امام حسين (ع) ، حرم حضرت زينب ، مهديه و عاشق اصفهاني شروع شده است.   

وي با بيان اين كه ايستگاه هاي مترو در منطقه 14 به دليل كاهش حجم ترافيك در زير زمين ساخته مي شود ، اذعان داشت: ساخت اين ايستگاه ها با خط يك مترو بسيار متفاوت است و خاكبرداري بعد از پايان حفاري تونل و احداث ايستگاه ها و به گونه اي انجام خواهد شد كه كمترين مشكل ترافيكي براي مردم ايجاد شود.

مدير منطقه 14 شهرداري اصفهان احداث خيابان 36 متري در ادامه بلوار فرزانگان را از ديگر طرح هاي شاخص اين منطقه برشمرد و ادامه داد : خيابان 36 متري در ادامه بلوار فرزانگان بعد از ۹۰۰ متر از حلقه چهارم ترافیکی ، در حال آماده‌سازی است و تاكنون 2 كيلومتر از اين مسير خاكبرداري شده است ؛ اين خيابان به بلوار فرزانگان متصل مي شود و تردد خودروهای سنگین را از مرکزیت منطقه خارج مي کند . این طرح فراتر از منطقه 14 است و به واسطه آن جمعیت ساکن در مناطق ۱۰، ۷ و ۱۴ از امنیت جانی و زیست‌محیطی بیشتری برخوردار می‌شوند. 

شمسي، اضافه كرد: پل شهید اردستانی به عنوان بخشي از حلقه چهارم ترافيكي شهر نيز در اين منطقه احداث مي شود و شهرداری منطقه ۱۴ آزادسازی مسیر را بر عهده گرفته است. 

وی احداث پایانه مسافربري درون شهري شمال شرق را از ديگر طرح هاي شاخص منطقه معرفي و بيان كرد: زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع خریداری شده تا پایانه درون شهری و برون شهری در خیابان آیت الله غفاری کلنگ زنی شود.

مدير منطقه 14 شهرداري اصفهان از احداث سومين ميدان شهري در محدوده بافت فرسوده این منطقه خبرداد و تصريح كرد: اين میدان پس از میدان حضرت امام (ره) و میدان امام علی(ع) سومين ميدان شهري است كه در محدوده بافت فرسوده احداث مي شود. براي اين طرح جلسات متعددي با شهردار و سرمايه گذاران تشكيل شده و با احداث آن چهره محرومیت منطقه ۱۴ تغییر مي كند.   

شمسي، با تاكيد بر اين كه با نظر مساعد و حمایت‌های ویژه و بازديد هاي مكرر شهردار از اين منطقه مطالعات زیادی بر روی این مجموعه طرح‌ها انجام شده است ، ادامه داد : شهردار اصفهان بارها در منازل شهروندان در محلات محروم اين منطقه حضور يافته است كه بیانگر توجه خاص شهردار به رفع مسايل و دغدغه هاي اين منطقه به صورت ويژه است.

انتهای پیام/م

اجرای طرح های شاخص برای کاهش محروميت در منطقه 14 شهرداری اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار