مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: اشیاء کشف شده در عملیات باستان‌شناسی در ایستگاه مترو تختی اصفهان پس از مرمت به نمایش درآمد.

محمدرضا بنکدار مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده صورت گرفته از سوی سازمان قطارشهری اصفهان و حومه اظهارکرد: ساخت و بهره‌برداری استندهای موزه‌ای اشیای تاریخی در فضای عمومی برای اولین بار در ایران توسط سازمان قطارشهری اصفهان با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، اداره موزه‌های کشور و شرکت مترو منطقه اصفهان در ایستگاه مترو تختی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۲۲ ظرف سفالی که بیشتر آنها متعلق به قرن ۳ تا ۵ هجری و تعدادی متعلق به قرن ۵ الی ۷ هجری با ساختارهای سلجوقی در عمق هفت تا هشت متری ایستگاه تختی و طی عملیات باستان شناسی در آبان ۹۴ کشف شد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه درباره جزئیات این کشفیات تصریح کرد: در تعدادی از این آثار مکشوفه، سفال‌های منقوش و لعاب‌دار به چشم می‌خورد که با توجه به دوره ساخت آن، منحصر به فرد هستند.

وی با بیان اینکه با محوریت سازمان قطارشهری و همچنین همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، ساخت دو استند موزه‌ای توسط شرکت صاایران با آخرین جنبه‌های امنیتی و ایمنی عملیاتی شده است، گفت: در این بخش عملیات‌های باستان‌شناسی،  مرمت، طراحی و ساخت استندهای موزه‌ای انجام و در نهایت، آثار مکشوفه در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفت.

بنکدار خاطرنشان کرد: اجرای این استندهای موزه‌ای در مترو شهرهای آتن، میلان و استانبول سابقه دارد و شهر اصفهان نیز برای نخستین بار در کشور، این استندها را آماده کرده و در معرض نمایش مردم قرار داده است.

 

انتهای پیام/م

گنجینه از عتیقه های کشف شده در ایستگاه مترو

برچسب ها: میراث فرهنگی ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.