مشاور شورای شهر نیر یزد گفت:شهر نیر یزد و نیر اردبیل رسما خواهرخوانده می‌شوند.

مجتبی رکوعی مشاور شورای شهر نیر یزد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: مقدمات معاهده فرهنگی و هنری با هدف رونق و رواج گردشگری با حضور مسئولان شهری نیر اردبیل مورد مذاکره قرار گرفت و شهر نیر یزد و نیر اردبیل رسما خواهرخوانده خواهند شد.

رکوعی با توجه به اینکه خواهرخواندگی قراردادی است که بین سران دو شهر برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود افزود:  این اصطلاح که از ادبیات اروپا وارد دیگر کشور‌ها شده است و برای نخستین بار در سال ۱۹۲۰ بعد از جنگ جهانی اول، این قرارداد بین یک شهر انگلیس و یک شهر در فرانسه منعقد شد.

وی گفت: معمولاً دو شهر برای خواهر خواندگی باید دارای تشابهاتی نظیر دو شهر تاریخی، دو شهر علمی، دو بندر و حتی دارای دو سمبل و اسم مشترک باشند.

رکوعی ادامه داد: رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده، نامگذاری متقابل خیابان‌ها و فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری از جمله اهداف اعلام خواهرخواندگی شهر‌ها است.

وی افزود: انعقاد این قرار داد بین نیر یزد و نیر اردبیل نیز از سوی گروه مشاوران شورای شهر نیر اردبیل به شورا ی اسلامی شهر و شهردار نیر یزد پیشنهاد شد که با دید عمیق فرهنگی و گردشگری تیم مدیریت شهری در نیر یزد این پیشنهاد مورد اعتماد و استقبال قرار گرفت.

رکوعی ادامه داد:مقرر شده است دیداری به منظور امضای تفاهم نامه‌های مشترک اولیه صورت گیرد که رسما فعالیت‌های مشترک فرهنگی، هنری، مذهبی و گردشگری این دو شهرآغاز شود.

انتهای پیام/ی

خواهر خواندگی نیر یزد و نیر اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار