فرانک پرتو آذرکه می‌توانست یکی از ۳ مدال دوچرخه سواری کوهستان را در بازی‌های آسیایی جاکارتا بدست آورد، امروز نیازمند توجه دستگاه ورزش است.

 به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، فرانک پرتوآذر ملی پوش دوچرخه سواری کوهستان یکی از امید های کسب مدال در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا  بود و درخشش این بانوی دوچرخه سوار و حضور او در رتبه اول رنکینگ بانوان آسیا باعث شد امید های زیادی به درخشش او در جاکارتا برود.

در رقابت کوهستان بازی های آسیایی جاکارتا در اندونزی همه چیز بر وفق مراد فرانک در رقابت با دیگر آسیایی ها در جریان بود تا یکی از اتفاقات نادر در ورزش دوچرخه سواری  بانوی ایرانی را از مدال دور کند، پارگی زنجیر دوچرخه مانع از رسیدن  فرانک ایران به مدال شد.


بیشتر بخوانید:پرتو آذر از کسب مدال باز ماند/ کسب عنوان چهارمی


دوچرخه سوار ناکام در انتظار رکابِ یاری از سوی وزارت ورزش

بد شانسی مانع کسب مدال پرتوآذر در بازی های آسیایی

 پرتو آذر در همان دور اول دوچرخه سواری کوهستان بازی های آسیایی  به علت پارگی زنجیر چرخ  از باقی حریفان خود عقب ماند و در طول مسیر مسابقه به علت آنکه در همه مسیر مکانیک وجود ندارد ، پرتو آذر مجبور به دویدن مصافت 16 کیلومتری شده است.

طبق آمار سایت مسابقات فرانک پرتو آذر ملی پوش دوچرخه سواری به جز دور اول در جایگاه دوم قرار داشت و حداقل مدالی که باید به اوتعلق می گرفت مدال برنز بازی های آسیایی بود .

 پیش از بازی های آسیایی پرتوآذر به علت پیدا نکردن حامی مالی نتوانست هزینه دوچرخه خود را تامین کند و در نتیجه مجبور  به قرض گرفتن مبلغ 1200 یورو از اعتبارات فدراسیون شد و در مقابل یک رسید از او برای بازگرداندن مبلغ گرفته شده است.

پرتوآذر همچنان بدون حامی مالی ماند تا در رقابت های آسیا هم از دریافت جایزه باز بماند تا تنها امیدش برای پرداخت بدهی از بین برود اما او کماکان خود را موظف می داند تا بدهکاریش را با فدراسیون دوچرخه سواری صاف کند.

 نتایجی که از سوی میزبان منتشر شده است ثابت می کند که او در همه دور ها در جایگاه دوم قرار داشت . پس از اتمام مسابقه ملی پوش دوچرخه سواری شایعاتی مبنی بر اعطای جایزه به ورزشکارانی که با ناداوری و حادثه از گرفتن مدال بازماندند این امید را برای فرانک پرتو آذر زنده کرد تا حداقل از این طریق بدهی خود را به فدراسیون بپردازد.

دوچرخه سوار ناکام در انتظار رکابِ یاری از سوی وزارت ورزش

پرتوآذر در انتظار حمایت از سوی مسولان ورزشی

یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد: به پرتو آذر پاداش نفر سوم تعلق خواهد گرفت اما  تصور این ملی پوش بر آن است که این خبر در حد یک حرف است و اجرایی نخواهد شد .

در ورزش حرفه ای همیشه ممکن است حوادث نا خوشایندی رخ دهد که باعث شود توانایی کسب مدال توسط بازیکنان ثابت نشود اما در ادوار گذاشته سابقه اهدای پاداش معادل با مدال به بازیکنانی که در حقشان ناداوری شده است از سوی کمیته ملی المپیک وجود دارد و این می تواند عامل انگیزشی بالایی در پیشرفت ورزشکاران لایق داشته باشد.

 پرتوآذر طبق آمار موجود و توانایی هایی که این روز ها از خود نشان داده است می توانست مدال کسب کند اما بد شانسی مانع شد . انتظار می رود در شرایط کنونی که این بازیکن حامی مالی ندارد و بدهکار فدراسیون دوچرخه سواری است از سوی کمیته ملی المپیک حمایت شود و پاداشی معادل با مدال برنز به اوتعلق بگیرد.

اما سوال اصلی در مورد قضیه فرانک پرتو آذر از مسئولان کمیته ملی المپیک ،وزارت ورزش و فدراسیون دوچرخه سواری است که آیا ورزشکاران باید هزینه سخت افزاری حضور در قابت ها را خودشان بپردازند؟ که اگر چنین باشد باید فاتحه ورزش قهرمانی را خواند.


 بیشتر بخوانید:ماجرای مدال آسیایی که با بد شانسی از دست رفت / کمک فدراسیون به پرتو آذر برای تهیه دوچرخه


انتهای پیام/

پرتوآذر ملی پوش دوچرخه سواری در انتظار دست یاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار