رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، یکشنبه (11 شهریور) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی کنیم.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، یکشنبه (11 شهریور) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی کنیم.

لیگ برتر انگلیس

کاردیف - آرسنال (ساعت 17)

نخستین مسابقه امروز لیگ جزیره در ورزشگاه کاردیف سیتی بین تیم کاردیف و آرسنال برگزار می شود.

دوران پساونگر برای توپچی ها خوب آغاز نشد و این تیم دو مسابقه ابتدایی فصل را شکست خورد . در هفته سوم اونای امری بالاخره توانست همراه با تیم قرمز پوش لندن برد کسب کند و در خانه با نتیجه سه بر یک وست هم را شکست دادند تا آرسنال از همین ابتدای فصل دچار بحران نشود. امری نیامده دچار حاشیه نیز در آرسنال شد و گفته می شود او با مسوت اوزیل ستاره آلمانی تیمش دچار اختلاف شده است. اوزیل در بازی قبلی آرسنال بازی نکرد اما امری با رد این شایعه، مسمومیت را علت خط خوردن اوزیل در بازی قبل دانست.

 

  • کاردیف نیز همچون آرسنال فصل را خوب آغاز نکرده است و دو تساوی مقابل نیوکاسل و هادرزفیلد و یک شکست مقابل بورنموث حاصل کار آنها در این سه هفته بود و در این مسابقه به دنبال نخستین پیروزی فصل خود هستند.
  • آخرین پیروزی کاردیف مقابل آرسنال به سال 1961 برمی گردد و آنها در 13 بازی بعدی موفق به شکست توپچی ها نشدند.
  • چهار گل از پنج گل آخر آرسنال مقابل کاردیف در پنج دقیقه پایانی مسابقه زده شده است.
  • متیو گوندوزی هافبک دفاعی جدید و 19 ساله آرسنال در صورت بازی در دیدار امشب، به چهارمین بازیکن زیر 20 سال آرسنال تبدیل می شود که در چهار مسابقه اولش در لیگ جزیره، فیکس بازی کرده است.

 

ویرایش

برنلی - منچستریونایتد (ساعت 19 و 30 دقیقه)

سندرم فصل سوم مورینیو، پرتکرارترین عبارتی است که در روزهای اخیر درباره منچستریونایتد و تیم مورینیو گفته می شود. شیاطین سرخ روزهای خوبی را با مورینیو پشت سر نمی گذارند و دو شکست و یک پیروزی حاصل کار آنها در سه بازی فصل بود. آقای خاص هفته گذشته در مصاف با تاتنهام سه بر صفر باخت تا سنگین ترین شکست خانگی دوران مربیگری خود را تجربه کند. این مربی اگر می خواهد همچنان خاص باشد و روی نیمکت شیاطین سرخ باقی بماند باید تیمش را از بحران خارج و می تواند این کار را با پیروزی در بازی امشب آغاز کند.

در طرف مقابل برنلی نیز در لیگ برتر  وضعیت فاجعه‌باری دارد. آن‌ها پس از تساوی در خانه ساوتهمپتون، در دو بازی پیاپی در برابر واتفورد و فولام شکست خوردند تا در شرایط بدی قرار بگیرند. آن‌ها همچنین درحالی که رویای حضور در اروپا را در سر می‌پروراندند، نتوانستند حریف المپیاکوس یونان شوند و از دور رقابت‌ها خیلی زود حذف شدند.

 

  • برنلی تنها یک برد را در 17 مصاف آخرش در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد کسب کرده است.
  • منچستریونایتد در 9 مسابقه از 10 تقابل آخرش در زمین برنلی موفق به کلین شیت شده است.
  • از زمانی که مورینیو هدایت یونایتد را برعهده گرفته، او تمام 11 دیدار خارج از خانه اش را مقابل مربیان انگلیسی پیروز شده است.

 

ویرایش

واتفورد - تاتنهام (ساعت 19 و 30 دقیقه)

سری آ ایتالیا

سمپدوریا - ناپولی (ساعت 23)

بازگشت کارلو آنچلوتی به ایتالیا و گرفتن هدایت ناپولی، تا اینجای فصل برایش  تصمیمی موفقیت آمیز بود و این تیم هر دو بازی خود که البته مقابل تیم های قدرتمندی هم بود، برده است. پارتنوپی در هفته نخست لاتزیو را در رم در حالی که یک بر صفر عقب بود ، دو بر یک برد و در هفته دوم و در حالی که دو بر صفر از میلان عقب افتاده بود، با کامبکی فوق العاده سه بر دو این تیم را نیز شکست داد و حالا در هفته سوم یک بازی سخت دیگر در شهر جنوا دارند و باید به مصاف سمپدوریا بروند.

سمپدوریا نیز که بازی هفته اولش لغو شد، در هفته دوم مقابل اودینزه شکست خورد و در این دیدار خانگی امشب، به دنبال نخستین امتیاز فصل است.سمپدوریا در فصل نقل و انتقالات دو بازیکن مهم تیمش را از دست داد و استرینیچ به میلان رفت و لوکاس توریرا را به آرسنال فروختند. مارکو جیانپائولو سرمربی 51 ساله سمپدوریا باید هر چه زودتر تیمش را به نبود این دو بازیکن عادت دهد.

 

  • سمپدوریا از مه 2010 تاکنون موفق به پیروزی مقابل ناپولی نشده است.
  • ناپولی پنچ دیدار اخیر خود را مقابل سمپدوریا برده است.
  • آخرین باری که سمپدوریا دو بازی ابتدایی فصل خود را باخت به فصل 05-2004 برمیگردد.
  • ناپولی فقط یک بازی از 33 مسابقه خارج از خانه اخیر خود را در سری آ باخته است.

 

ویرایش

فیورنتینا - اودینزه (ساعت 20 و 30 دقیقه)

آتالانتا - کالیاری(ساعت 23)

کیوو - امپولی (ساعت 23)

لاتزیو - فروزینونه (ساعت 23)

ساسولو - جنوا (ساعت 23)

تورینو - اسپال (ساعت 23)

لالیگای اسپانیا

بارسلونا - هوئسکا (ساعت 21)

والورده فصل را با دو پیروزی پیاپی آغاز کردو هر چند آنها هفته گذشته و در زمین وایادولید حسابی به دردسر افتادند و در نهایت با کمک VAR توانستند پیروز شوند.بارسا این فصل نیز با سییتم 4-3-3 بازی می کند و نکته ترکیب آنها در این فصل، جا افتادن و درخشش دمبله، بازیکن جوان و گران قیمت آبی اناری ها در ترکیب این تیم است. او در هر سه بازی این فصل در ترکیب بوده و دو گل پیروزی بخش را به ثمر رسانده تا ارزش‌هایش را نشان دهد. بارسا در این بازی دنیس سوارز، کارلس آلنیا و سرخی سمپر را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

تیم تازه صعود کرده هوئسکا نیز نتایج بسیار خوبی در این دو هفته گرفته است.آنها یک پیروزی و یک تساوی کسب کردند و امیدوارند در بازی امشب نخستین شکست لالیگایی خود را متحمل نشوند.

 

  • بارسلونا و هوئسکا تاکنون دو بار مقابل هم در کوپادلری قرار گرفتند که هر دو بازی را بارسا برده است.
  • بارسا در 37 دیدار اخیر خانگی خود شکست نخورده است.
  • بارسلونا در صورت گل نخوردن در بازی امشب، برای دومین فصل متوالی در سه بازی نخست کلین شیت می کند.
  • هوئسکا برای نخستین بار در لالیگا مقابل بارسا قرار می گیرد. از سال 1960 به بعد تنها دو تیم تازه صعود کرده به لالیگا در نخستین مصافشان با بارسا این تیم را شکست دادند. ویارئال در سال 1998 و مالاگا 1999.

 

ویرایش

لوانته - والنسیا (ساعت 14 و 30 دقیقه)

آلاوز - اسپانیول (ساعت 18 و 45 دقیقه)

رئال بتیس - سویا (ساعت 23 و 15 دقیقه)

بوندس لیگای آلمان

لایپزیش - دوسلدروف (ساعت 18)

شالکه - هرتابرلین (ساعت 20 و 30 دقیقه)

لوشامپیونه فرانسه

سن اتین - آمیان (ساعت 17 و 30 دقیقه)

رن - بوردو (ساعت 19 و 30 دقیقه)

موناکو - مارسی (ساعت 23 و 30 دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار