نیمی از جمعیت بالای 5 سال در چین به دلیل افراط در بازی‌های آنلاین با مشکلات بینایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت آموزش و پرورش چین طبق بیانیه‌ای در اواخر روز پنج شنبه، بازی‌های آنلاین را برای کودکان و نوجوانان محدود کرد. چین بزرگترین بازار بازی‌های آنلاین در جهان است که سالانه 30 میلیارد پوند از طریق ساخت و فروش بازی کسب می‌کند.

فراگیر شدن اختلالات بینایی در بین کودکان چینی

اما نگرانی‌های دولت چین در خصوص  اعتیاد به بازی‌های آنلاین و همچنین اختلال در بینایی  رو به افزایش بوده و موجب شده است که تمام مقامات دولتی برای کاهش و بهبود مشکلات پیش آمده اقداماتی انجام دهند.

دولت چین دلیل اصلی مشکلات بینایی را گسترش تلفن همراه و دستگاه‌های هوشمند دانسته و از پیشروی سریع این مشکلات در قشر جوان جامعه اظهار نگرانی کردند. از اقداماتی که در دستور کار دولت چین قرار گرفته، محدود کردن زمان بازی و عرضه بازی‌های آنلاین است. شایان ذکر است؛ تقریبا نیمی از جمعیت بالای 5 سال در چین با مشکل نزدیک بینی مواجهه‌اند.

فراگیر شدن اختلالات بینایی در بین کودکان چینی

وزارت آموزش و پرورش این کشور محدودیت بازی‌های آنلاین را راهی برای مقابله با بدتر شدن اختلال بینایی در میان افراد زیر سن قانونی توجیه کرد. مطابق گزارش رسانه‌های چینی هشدارهای رسمی در مورد خطر و خواستار تدابیر شدید امنیتی در ماه  فوریه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار