مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: در پنج ماهه امسال روستاییان این استان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از افزایش ۱۱۹ درصدی پرداخت زکات در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری روستاییان استان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.
وی با بیان این که در پنج ماه سال گذشته سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت شد ، افزود: برنامه پیش‌ بینی‌ شده در پنج ماهه امسال چهار میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان بود که هم‌اکنون ۱۷۱ درصد برنامه‌ها در این حوزه محقق شده است.
اهرابی اظهار کرد: مردم  منطقه یک بجنورد با پرداخت یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان ، منطقه ۲ بجنورد با ۹۸۴ میلیون تومان و مانه سملقان با ۶۸۸ میلیون تومان به ترتیب بیشترین زکات را در استان پرداخت کردند.
وی شمار روستا‌های استان را ۸۴۶ مورد برشمرد و افزود: ۶۳۷ روستای استان مشمول زکات و ۲۰۹ روستا هم به دلایلی ازجمله بی‌آبی و محرومیت شرایط پرداخت زکات را ندارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: درآمد‌های زکات برای رفع نیاز فقرا در بخش‌های تحصیلی ، درمانی ، جهیزیه ، مسکن و سبد کالا در حال هزینه است و همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده بخشی از زکات نیز برای عمران و آبادی همان منطقه استفاده می‌شود تا مردم بتوانند آثار و برکات آن را مشاهده کنند.

انتهای پیام / ب

افزایش ۱۱۹ درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.