در پی رد نامزدی «لولا دا سیلوا» در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، حامیان وی شب گذشته در برابر زندان او در شهر «کوریتیبا» تظاهرات کردند.

تظاهرات حامیان «لولا دا سیلوا» در پی رد نامزدی او در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی رد نامزدی لولا دا سیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، حامیان وی شب گذشته در برابر زندان او در شهر کوریتیبا تظاهرات کردند.

قضات دادگاه انتخابات برزیل پس از هشت ساعت بحث با اکثریت 6 رای در برابر یک رای نامزدی لولا داسیلوای 72 ساله را برای انتخابات ریاست جمهوری رد کردند. وی که به علت فساد مالی محکوم به زندان شده است از ماه آوریل در زندانی در شهر کوریتیبا Curitiba به سر می‌برد.

پس از اعلام این رای، حزب کارگران که لولا عضو آن است، در بیانیه‌ای اعلام کرد از هر راه ممکن به مبارزه خود ادامه خواهد تا جناح چپ بتواند نامزدی در این انتخابات داشته باشد.

در بیانیه حزب کارگران برزیل آمده است: «ما همه راه‌های ممکن را به دادگاه ارائه خواهیم کرد تا حقوق سیاسی لولا به رسمیت شناخته شود، ما با مردم از او در صندوق‌های رای دفاع خواهیم کرد زیرا او نامزد امید ما است».

نامزدی لولا داسیلوا در حالی رد شد که شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از برزیل درخواست کرده بود حقوق سیاسی لولا را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری محترم شمارد زیرا تا زمانی که به همه اعتراضات او به حکمش نزد مراجع قضایی رسیدگی نشده است وی می‌تواند نامزد انتخابات شود.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی موسسه داتافولها Datafolha لولا در اولین دور انتخابات ریاست جمهوری 39 درصد آرا را کسب می کند که 20 واحد بیشتر از نفر دوم «ژائیر بولسونارو » نامزد راستگرای افراطی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار