وزیر خارجه سوریه تاکید کرد روسیه برای پایان دادن به آخرین مرحله بحران سوریه و مبارزه با تروریسم در این کشور مصمم است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، ولید معلم، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه، درباره نتایج گفتگو‌های خود با مسئولان روس ابراز خشنودی کرد و گفت روسیه برای پایان دادن به آخرین مرحله بحران سوریه مصمم است.

او گفت: این سفر در این برهه زمانی -که جهانیان می‌خواهند ببیند در ادلب چه روی خواهد داد- مهم است. من از نتایج این گفتگو‌ها خشنود هستم که در هر دو سطح سیاسی و اقتصادی، نتیجه بخش و سازنده بود.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: به نظر من دوستان روس در زمینه حمایت از تلاش‌های نیرو‌های مسلح ما برای مبارزه با تروریسم در سوریه و پایان دادن به آخرین مرحله بحران سوریه مصمم هستند؛ این در حالی است که غرب با فرماندهی آمریکا تلاش می‌کند تا در برابر این تلاش‌ها مانع‌تراشی و از جبهه النصره حمایت کند؛ همانطور که پیشتر هم برای طولانی کردن بحران و تسلط بر منطقه شرق فرات از گروه داعش حمایت می‌کرد.

معلم تصریح کرد: همه آنچه که واشنگتن انجام می‌دهد، غیرقانونی و خارج از چارچوب شورای امنیت است. از این رو ما مانند حمله گذشته آمریکا با همه توان به حمله احتمالی (واشنگتن) پاسخ خواهیم داد.

او درباره گفتگو‌های خود با «یوری بوریسوف»، معاون نخست وزیر روسیه، و رئیس طرف روسی در کمیته مشترک دولتی سوریه و روسیه برای همکاری اقتصادی، تجاری و علمی-فناوری گفت: آن گونه که متوجه شدیم، دولت روسیه از بزرگ‌ترین شرکت‌های این کشور درخواست کرده است تا در شصتمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق، مشارکت گسترده داشته باشند.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: همچنین مذاکرات ما بر مشارکت راهبردی در بعد اقتصادی متمرکز بود و متوجه شدم روسیه تصمیم دارد تا در برنامه‌های بازسازی و به حرکت درآوردن چرخ تولید در سوریه سهم داشته باشد.

انتهای پیام/

تاکید معلم بر پاسخ قاطع سوریه به حمله احتمالی آمریکا

برچسب ها: سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار