مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد گفت:دستگاه‌های سونوگرافی پرتابل و A۱C به کمک فرد خیری به مبلغ ۲۷۶ میلیون تومان به این بیمارستان اهدا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ ذبیح الله برجسته مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد در گفتگو با خبرنگار در خصوص دستگاه سونوگرافی پرتابل گفت: این دستگاه به مبلغ ۲۷۶ میلیون تومان و به همت خیر فیروز آبادی خریداری و به بیمارستان میبد اهدا شده است.

 برجسته افزود: با استفاده از این دستگاه بیماران اورژانسی که نیاز به سونو گوارش یا داخلی، سونو زنان و حاملگی یا نیاز به اکو اورژانسی دارند استفاده می‌شود و دیگر نیاز به جابجایی بیمار از اورژانس به بخش‌هایی نظیر اتاق زایمان، بخش قلب و یا سی سی یو نیست متخصص طب اورژانس می‌تواند برای تشخیص بیماری از این دستگاه استفاده کند.

وی در مورد کیت آزمایشگاهی A۱Cگفت: این کیت نیز به مبلغ ۸۰ میلیون تومان و به همت خیر میبدی تهیه شده است هموگلوبین A۱c، هموگلوبین گلیکات یا‌ای وان سی، هموگلوبینی است که به گلوکز متصل می‌شود در آزمایش A۱c با اندازه‌گیری درصد هموگلوبین گلیکوزیله، میزان متوسط گلوکز موجود در خون در یک بازه زمانی دو تا سه ماهه برآورد می‌شود.

برجسته ادامه داد: تست A۱c که به تست HbA۱c و تست هموگلوبین گلیکوزیله نیز معروف است، برای غربالگری و تشخیص دیابت یا احتمال ابتلا به دیابت انجام می‌شود همچنین این آزمایش با هدف نظارت بر روند درمان بیمار دیابتی نیز انجام می‌گیرد. به کمک تست HbA۱c می‌توان تاثیر درمان در کنترل گلوکز خون بیمار را برآورد کرد.

وی با بیان اینکه این تست نشان می‌دهد قند خون فرد مبتلا به دیابت در طول این مدت به میزان نرمال نزدیک بوده یا از میزان نرمال بسیار بالاتر است افزود: با این روش پزشک معالج قادر به بررسی کیفیت کنترل قند خون است در گذشته این گونه آزمایشات از طرف آزمایشگاه‌ها به یزد و اصفهان فرستاده می‌شد که با خرید این دستگاه دیگر نیازی به ارسال آزمایش‌ها نیست.

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد در پایان از خریداری و تجهیز بیمارستان میبد به دستگاه خردکن و امحاء زباله به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان برای این بیمارستان ظرف ۱۵ روز آینده خبر داد.

انتهای پیام/ی

بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد مجهز به دستگاه‌های سونوگرافی پرتابل و A۱C شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار