استاندار همدان گفت: به ادارات و سازمانهای مربوطه تاکید شده است که به هیچ وجه از کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند, استفاده نکنند.

استاندار همدانمحمدناصر نیکبخت استاندار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افتتاح رویداد همدان 2018  اظهار کرد: همه امکانات زیربنایی مانند راه آهن، فرودگاه بین المللی، آزادراه و اتوبان را برای جذب گردشگر فراهم کرده‌ایم و اکنون 12 هتل نیز در همدان در حال ساخت است.

استاندار همدان با بیان اینکه 3 هتل به طور همزمان توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد, افزود: در مراسم آغاز به کار این رویداد بزرگ نمایندگان کشورهای آسیایی حضور داشتند و تبادل نظرات مفصلی با آن‌ها شد و استان همدان  را به شرکت کننده‌ها معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی را هم در استان آغاز کرده‌ایم که موجب افزایش جذب گردشگر شده است, گفت: استان همدان با پیشینه تاریخی و وجود 1800 اثر تاریخی و طبیعی، شامل مشاهیری مانند ابوعلی سینا، باباطاهر، محتشم کاشانی، مفتون همدانی و غار علیصدر که بزرگترین و طولانی ترین غار آبی جهان است؛ موجب استقبال گردشگران قرار گرفته است.

نیکبخت اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل جذب توریسم به همدان را می توان، لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت دانست.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 420 میلیارد تومان مبل منبت کاری شده توسط گردشگران خریداری شده است, افزود:  این میزان فروش مبل منبت کاری شده نشان دهنده سطح استقبال گردشگران و رونق اقتصادی  استان است.

نیکبخت با بیان اینکه 700 میلیارد تومان طرح عمرانی در همدان افتتاح می‌شود, گفت: پروژه‌های متفاوتی در زمینه‌های صنعتی، راهسازی، فعالیت‌های مختلف تولیدی و بوم گردی در حال اجراست.

وی درباره  حمایت از کالای ایرانی نیز اظهار کرد: به ادارات و سازمانهای مربوطه تاکید شده است که به هیچ وجه از کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند, استفاده نکنند.

استاندار همدان همچنین گفت: مجمع جهانی گردشگری آبان ماه امسال با حضور 180 کشور در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار